Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Viktminskning omega3

2018-11-07 13:19 #0 av: JennieAx

Hej!

Jag skulle vilja gå ner några kilon och efterfrågar tips. Jag är dock lite nojig över mitt omega3 intag. Jag äter ganska mycket rapsolja och valtnötter för att få i mig en bra mängd. Men skulle vilja minska på dessa, så hur gör ni för att få i er omega3 på ett kalorisnålt sätt? Utan att ta tillskott.

Anmäl
2018-11-07 16:52 #1 av: Smultronfia

1 msk chia frön täcker upp behovet. Samt om du maler dem innan så hjälper de också med viktminskning enligt senaste forskningen. Även mald ingefärspulver hjälper mot viktminskning.
Kolla gärna in nutritionfacts.org för att se både artiklar och filmer om detta. Bara att söka på sidan.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.