Annons:
Etikettveganprat
Läst 397 ggr
Tant Grön
2018-11-15 17:21

Börjar bli sugen på julmat

Börjar bli sugen på vegetarisk julmat. Patéer, grönkålspaj, gratänger, julgodis m.m.
Har redan tjuvstartat och ätit lussekatter. Men julmat är ju för tidigt.
Någon som vet om det finns någon restaurang i Göteborg som har ett bra vegetariskt julbord?

Annons:
Smultronfia
2018-11-15 22:43
#1

Har ej varit där men vet att Blackbird har julbord sen de öppnade. Kanske kan vara nåt? http://www.blackbirdvegan.se/julbord/

Tant Grön
2018-11-15 22:50
#2

#1 Det låter spännande. Ser att den ligger på Stigbergsliden, är det nära Bengans då?

[moratjejen]
2018-11-19 12:27
#3

Fick ärva en gammal kokbok som jag lagar ur året runt. Så aldrig för tidigt för pepparkakor eller julmat. Gör faktiskt (tro det eller ej) en pastej på sojabönor och den är jättegod, är inte så förtjust i leverpastejer så är så glad när jag hittade det receptet. Det är nog inte helt veganskt då man ska ha i grönsaksbuljongtärning i. Men god är den trots den kräver en matberedare eller köttkvarn för att göra. Dock märkte jag idag (julhandlar lite smått redan) att det inte fanns sojabönor någonstans, hittade bara rostade, saltade sojabönor och sojabönssnacks, tittade i tre butiker. Frågade två av dem och de säger att de inte har det i sortimentet då det skövlas regnskogar och de inte vill stödja sojaodlingen. Men en liten fundering jag fick var att på gården jag växte upp på så köpte vi in foder och soja var en del av den, de åt ju mer än vad vi gör, så tror djuren äter mer soja än vi människor. Men vet inte, är bara vad jag tror.

Upp till toppen
Annons: