Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Djurrätt & Veganism

Djurindustrin i Sverige

2018-11-26 23:24 #0 av: vendelay

Videon innehåller bilder och videoklipp från svenska djurfabriker - om du äter animalier så tycker jag inte att du har någon rätt att låta bli att titta men det funkar att bara lyssna på vad Jessica berättar också.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-11-27 11:16 #1 av: Dioramabyggare

#0: jag har tittat på den filmen tidigare och det ledde till att jag, från att ha varit vegetarian i närmare 30 år, beslutade för mig att dessutom bli vegan.

Anmäl
2018-11-27 17:51 #2 av: vendelay

#1 Vad bra! Hjärta

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-12-28 00:15 #3 av: CFIT

Palmolja är däremot veganskt.

Anmäl
2018-12-28 15:05 #4 av: vendelay

#3 Per definition, ja, eftersom det inte kommer från djur.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-12-30 13:22 #5 av: sammy78

Vad har denna tjej för namn på Youtube ?

Har hon flera filmer/klipp om den svenska djurindustrin?

Eller/och har ni flera klipp/filmer ni kan rekommendera om den svenska djurindustrin?

Är själv vegan... men har bekanta och familj/släkt som inte är det.

Vissa är nyfikna på att bli vegetarianer eller veganer ... så lite mera info osv kanske får dem att ta steget fullt ut så att säga :)

Har själv rekommenderat Earthlings, Dominion, Cowspiracy.

Men dem är ju inte om svensk djurhållning....

Finns det några bra och informativa filmer/klipp om hur djuren blir behandlade i Sverige ?

Anmäl
2018-12-30 19:07 #6 av: vendelay

Jessica Thiel heter personen bakom kanalen Veganessi:

https://www.youtube.com/channel/UCtQk5chnJTYCVpW-SvwYF5g

Jag rekommenderar Djurfabriken av Djurrättsalliansen. Finns som både film och text.

https://www.djurfabriken.se/

Djurens Rätt har också mängder av info!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl