Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 730 ggr
sp0ngeb0b
2018-12-02 23:17

Små julrätter

Så julen är ju på gång och jag fick en idé om smårätter med jultema. Alltså typ tapas, som en enklare måltid eller tilltugg. Men jag kommer inte på så många idéer. De får gärna vara enkla att göra då jag kommer ha ont om tid, och halvfabrikat och sånt går bra. Köttisar ska äta det så får gärna vara likt vanliga köttprodukter.

Det jag har tänkt på hittills är vegobullar, korv, rödbetssallad och "sill" som kan läggas på små snittar. Men kan ju inte bara ha massa snittar. Kanske någon liten julig sallad.

Tacksam för tips 🙂

Annons:
DesK
2018-12-03 07:46
#1

”Sill”sallad, hummus på gröna ärter som är lätt kryddad med någon julig krydda, sallad med matvete, färska fikon, rödlök, gurka, nötter mm är supergott.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[moratjejen]
2018-12-03 08:08
#2

Vi brukar ha en del vegetariskt till jul som köttbullar på potatismos och sojafärs, men nu finns ju formbar sojafärs så det går säkert lika bra, ikeas grönsaksbullar som vi tinar och formar om till minikorvar och grillar i ugnen, potatissallad och griljerad tofu som fått koka i ugnen med sky i någon timme.

NatasjaHemby
2018-12-05 14:05
#3

Jag tänker spontant halverad brysselkål som man lägger någon topping på - kanske rostade, mixade valnötter med lite salt och peppar?

SE*Simbelmynes

tlover
2018-12-05 17:17
#4

Terökt tofu i kuber kanske? Fräst grönkål är ju lite likt sallad och är uppskattad av alla hemma

l'm back

sp0ngeb0b
2018-12-05 22:03
#5

Tack så mycket för alla tips! Allt låter supergott. Jag ska höra med resterande familjemedlemmar så ska vi nog komma fram till lite roliga rätter.

Kan även tillägga att vi även tänkte ha lite sötsaker till så tips på det uppskattas också om ni har. 🙂

[moratjejen]
2018-12-06 08:28
#6

Kokospaj?

Annons:
Upp till toppen
Annons: