Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 625 ggr
Aasi1
2018-12-10 18:09

Syndat! Magproblem?

Jag var på en mycket viktigt lunch i dag där det bjöds på kött. I detta samanhang kände jag att det verkligen inte passade att flik in att jag är Vegan. Jag tänkte en gång ingen gång. Jag åt lite av köttet men bara lite för det gick absolut inte att äta upp. Sedan var det efterrätt med säkert ägg och mjölk i som jag petade lite i. Utan att nämna detaljer men min mage har blivit ganska aktiv. Jag har inte ätit kött på 10 år och mjölkprodukter på ca 3 år. Är det för att jag inte är van vid den typen av föda eller bara en tillfällighet. Någon annan med liknande erfarenheter. Jag brukar inte ha några bekymmer med min mage i vanliga fall.

Annons:
vendelay
2018-12-10 20:56
#1

Jag har hört att magen avvänjer sig vid animalier och att det inte går att smälta eller bryta ner eller något efter några år, så det är säkert så. Men jag tror inte att det är någon fara, du är nog bara risig i magen max någon dag. Hoppas du mår bättre snart!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[vegan76]
2018-12-11 14:36
#2

Magen avvänjer sig inte men det kan komma lite som en chock om man inte ätit något på väldigt länge och det kan orsaka gaser, bubblig mage, diare. Dock slutar inte kroppen producera enzymen som bryter ner kött exempelvis, det är tyvärr några myter som spridits under lång tid och blivit en sanning.

Upp till toppen
Annons: