Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 634 ggr
ThatPie
2018-12-10 23:59

Bästa stället att ge gåva till? (julklapp)

Så, min syster är väldigt intresserad av djurens rätt och skulle säkert vara Vegan om mina föräldrar tillät det. Och istället för att ge henne någon pryl hon egentligen inte vill ha, vill jag ge henne ett gåvo-bevis (eller vad de nu heter) i hennes namn till en organisation eller dess like som jobbar för att förbättra djurens rätt. Problemet är att jag inte vet vilken organisation. Så är det någon här som har något bra tips på en organisation som jobbar just för detta och som man vet faktiskt använder pengarna till det de säger att de gör?

Annons:
Smultronfia
2018-12-11 09:10
#1

Gotlands djurfristad!

vendelay
2018-12-11 09:29
#2

Gotlands Djurfristad, Tigerharen eller Svarta Fåret tycker jag verkar pålitliga och bra. Djurrättsalliansen och forska utan djurförsök skänker jag också till med jämna mellanrum.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[vegan76]
2018-12-15 15:09
#3

Finns inga hem för djur som katter eller hundar hon kan volontärarbeta på i närheten? Kanske skänka till något lokalt och stödja de?

ThatPie
2018-12-15 18:56
#4

Finns säkert något hem i närheten, men är inte något jag kollat upp. Hon går även just nu i 9:an och har mycket i skolan, så volontärarbete är lite svårt (även om det skulle vara något hon skulle vilja). Men ska se ifall det finns några i närheten :)

sp0ngeb0b
2018-12-16 21:21
#5

Jag tycker Gotlands djurfristad är superbra. Förra julen köpte jag ett fadderskap till min syster, då får man antingen välja ett djur eller så väljer man "det kvittar", och då blir man tilldelad ett random, så får man ett gåvobevis med bild på djuret som man då är fadder till. Man får uppdateringar om djuret och får va med i någon facebookgrupp har jag för mig. Den är lite mysig. Men tyvärr över min budget detta året, kostar 500 kr.

Upp till toppen
Annons: