Annons:
Etiketthälsa
Läst 840 ggr
Nyvegan
12/17/18, 12:44 AM

Vegetarisk pastej?

Är det någon som provat pastejkökets vegetariska pastej och vad tyckte ni i så fall? Det står att den är gjord på ärtprotein. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Är det vanliga ärtor den innehåller eller?

Annons:
[vegan76]
12/17/18, 6:28 AM
#1

Det är ärtor i den ja, men den smakar inte ärtor alls. Vi köpte den nu till jul, annars brukar vi göra en pastej av havre och grädde, låt inte havren skrämma dig det blir lite järn i smaken precis som äkta vara

Nordanälvens
12/17/18, 8:13 AM
#2

Den är helt fantastiskt god! Älskar den. Smakar inte ärtor och är inte vidrig som typ tartex. Svårt att beskriva smaken men mjuk och lite krämig liksom :)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Smultronfia
12/17/18, 9:15 AM
#3

Finns både den vanliga och en mildare variant som helt enkelt heter mild.

Tant Grön
12/17/18, 2:35 PM
#4

#2 Tartex var god på 80-talet. Nu är den som du säger vidrig. Undrar vad dom gjorde annorlunda.

Stallmima
12/19/18, 9:57 AM
#5

Vegopastejen är jättegod tycker jag, dock ej den milda som jag råkade köpa. Tartex vanliga är god, det finns endel smaker på denna men har inte sett utbudet i den butik jag handlar i tyvärr.

Noctis
1/21/19, 2:04 PM
#6

Ljuvlig! Ett tips är att låta den stå framme i rumstemperatur så blir den krämigare och lättare att bre (alternativt lägga fram den mängd du vill äta och ha resten  i kylen).

Annons:
wholefoods
2/5/19, 8:49 AM
#7

Håller med övriga, den är väldigt god! Barnen äter den med god aptit. Den med svamp är kanon och mer smakrik enligt mitt tycke.

Upp till toppen
Annons: