Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hälsa och Nutrition

Vegetarisk pastej?

2018-12-17 00:44 #0 av: Nyvegan

Är det någon som provat pastejkökets vegetariska pastej och vad tyckte ni i så fall? Det står att den är gjord på ärtprotein. Jag vet inte riktigt vad det innebär. Är det vanliga ärtor den innehåller eller?

Anmäl
2018-12-17 06:28 #1 av: [vegan76]

Det är ärtor i den ja, men den smakar inte ärtor alls. Vi köpte den nu till jul, annars brukar vi göra en pastej av havre och grädde, låt inte havren skrämma dig det blir lite järn i smaken precis som äkta vara

Anmäl
2018-12-17 08:13 #2 av: Nordanälvens

Den är helt fantastiskt god! Älskar den. Smakar inte ärtor och är inte vidrig som typ tartex. Svårt att beskriva smaken men mjuk och lite krämig liksom :)

Nordanälvens smådjursuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com

Anmäl
2018-12-17 09:15 #3 av: Smultronfia

Finns både den vanliga och en mildare variant som helt enkelt heter mild.

Anmäl
2018-12-17 14:35 #4 av: Tant Grön

#2 Tartex var god på 80-talet. Nu är den som du säger vidrig. Undrar vad dom gjorde annorlunda.

Anmäl
2018-12-19 09:57 #5 av: Stallmima

Vegopastejen är jättegod tycker jag, dock ej den milda som jag råkade köpa. Tartex vanliga är god, det finns endel smaker på denna men har inte sett utbudet i den butik jag handlar i tyvärr.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.