Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter

Veganska Rakhyvlar ?

2019-02-12 19:38 #0 av: sammy78

Halloj !

Behöver köpa rakhyvlar .... men finns det några veganska rakhyvlar ?

Den där remsan som finns på nästan alla rakhyvlar är oftast inte vegan vänlig direkt !

Ska köpa en säkerhetshyvel i metall inom snar framtid (dem är lite för dyra för min plånbok för tillfället)

Men som sagt så behöver jag tips på rakhyvlar som är veganska !

Tacksam för alla ev.svar/tips :)

Anmäl
2019-02-12 22:33 #1 av: Smultronfia

Här finns det
https://kissedbyeco.se/hygien/intim/rakhyvlar-rakblad/#page=0&top=1&

Anmäl
2019-02-13 19:50 #2 av: vendelay

Jag använder denna:

https://www.efi.se/Rakning/F%C3%B6r-kvinnor/Intuition-Sensitive-Care/p/25

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2019-02-14 16:05 #3 av: sammy78

@Smultronfia & vendelay

Tack för svar/tips !

Kommer definitivt att hålla koll på era tips ( dem på kissedbyeco .... är slut)

Men tänkte dessutom mera åt att köpa i butik eller på Apotek !

Finns det inga andra märken som är vegan vänliga ?

Anmäl
2019-02-15 11:22 #4 av: vendelay

Jag vet faktiskt inte, tycker det är lättare (och mycket billigare, länken jag skrev ger två hyvlar för typ 19 kr eller något) att skicka efter. Kan inte påstå att jag är något storanvändare av rakhyvlar heller. Testa att googla "vegan rakhyvel" Tummen upp

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.