Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 1122 ggr
nakte
3/27/19, 12:29 AM

Behöver Subway substitut

Har läst en hel del om näring osv på reddit och på nutritionfacts.org, snubblade också över cowspiracy dokumentären nyss och jag tror det skulle vara nice att avstå från animaliska produkter. Dock finns det inget bättre än en footlong med skicka, ost och vitlöksdressing så jag undrar om det finns vettiga växtbaserade alternativ till dessa produkter att slänga ihop på något vänster.

 Vitlöksdressingen borde vara lätt men ost o skinka vet jag inget bra alternativ på, kanske tofu men jag har aldrig testat.

Tips uppskattas :)

Annons:
nakte
3/27/19, 12:33 AM
#1

hittade ersättningsproduktstråden så det löser sig nog, vet inte hur man tar bor trådar dock hah :(

sp0ngeb0b
3/27/19, 3:47 PM
#2

Bra att du hittade till den tråden :) hoppas du hittar något som passar! 

Om du vill handla från subway finns ju minst ett alternativ, förr fanns bara den veggie delight med bara grönsaker men tror det ska finnas ett alternativ med en grönsaksbiff nu? Men är inte säker. Och finns ett antal såser som är veganska, t.ex. BBQ och även den med senap om jag inte minns fel. Inte alls samma sak som den mackan du beskrev förstås, men ifall du nu blir sugen på just en subwaymacka någo gång. 🙂

vendelay
3/28/19, 2:40 PM
#3

På Subway finns minst en vegansk macka - Spicy Vegan tror jag den heter. Har ej smakat själv.

Och du hittade ju själv tråden med ersättningsprodukter men ett bra tips som hjälpt mig mycket är att googla på det en vill ha, t.ex. "vegan ost". Det finns verkligen overkligt många veganska produkter idag!

Hoppas du ställer fler frågor om du behöver!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: