Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1827 ggr
vendelay
6/9/19, 9:07 PM

Test av vegansk mjölk

Therese Lindgren testar olika sorter av veganska mjölk. Vilken är din egen favorit?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Aasi1
6/11/19, 7:56 AM
#1

Min favorit är oatly ikaffe. Den smakar enligt mig mest lik mjölk och är inte så vattnig. Den går utmärkt att skumma också.

Chimi
6/13/19, 9:28 PM
#2

Använder inte så mkt mjölk men föredrar den randiga ärtmjölken på grund av neutral och inte för söt smak och snygg förpackning👍🏼

Chimi
6/13/19, 9:43 PM
#3

Nu har jag sett videon och de tyckte att ärtmjölken var just söt😅 håller dock inte med:)

Tant Grön
6/18/19, 8:57 PM
#4

Godast tycker jag Oatlys mellanmjölk är, men den är inte med i testet. Inte heller Garants mjölk som är näst godast. Köper mest Garants eftersom den är gjord i Sverige av svensk havre.

vendelay
6/18/19, 10:20 PM
#5

Min favorit är Yosa havredryck Rich, men den är inte med i testet. Nr 2 på min favvolista är hasselnötsdrycken. Mums!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
6/19/19, 5:14 AM
#6

#4 oatlys havremjölk är också gjord på endast svensk havre.

Annons:
Tant Grön
6/19/19, 9:07 AM
#7

#6 Hade för mig att Oatlys mellanmjölk gjordes på svensk havre men tillverkades i Tyskland. Ser nu att den tillverkas i Sverige men förpackas i Tyskland. Nu blir jag osäker på om det är samma med Garants. Hittar inget när jag googlar.

Smultronfia
6/19/19, 8:03 PM
#8

#7 ja precis. Anledningen till att de måste transporteras till Tyskland är för att garantera att den är helt fri från andra allergener som komjölk. Men de har ju pratat om att försöka göra det i Sverige, men tar väl tid. Så för att kunna garantera en fri produkt har de fått göra så tyvärr.

Jvscrib
7/5/19, 9:39 PM
#9

Alltså jag föredrar ju Oatlys havredyck med en skopa av Veganhey's vaniljproteinpulver, det blir en perfeckt kickstart på dagen!

Upp till toppen
Annons: