Annons:
Etiketthälsa
Läst 1028 ggr
tlover
2019-10-21 10:50

The game changers

En dokumentär som kan vara intressant för vissa här. Den handlar om växtbaserade idrottare (det låter bättre på engelska). Den finns på Netflix

l'm back

Annons:
vendelay
2019-10-21 22:39
#1

Alla som sett den verkar vara väldigt upprymda. Jag har inte sett den, är inte speciellt intresserad, men min sambo är så vi ska nog ta och se den någon dag!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tlover
2019-10-22 07:35
#2

#1 min syster berättar att den dokumentären "konverterat" 5 pers som hon känner förutom oss (vi är inte veganer då det är kosten vi lagt om utan hel vegetarianer, efter lite är uppätet som vi inte vill slänga)

l'm back

vendelay
2019-10-22 21:02
#3

#2 Hoppsan, det var ju bra. Hoppas många ser den då!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

CFIT
2019-11-10 00:26
#4

Filmen har absolut inget med veganism att göra utan handlar möjligen om vegetarianism. Inget ämne för diskussion i detta forum med andra ord. För här sysslar vi inte med manlig livsåskådning, än mindre om machomanlig sådan. För vi är ju djupare än så…eller?

tlover
2019-11-10 17:43
#5

#4 hur menar du nu. Även män kan vara veganer. Om du ser filmen så ser du att det är en blandning bland idrottare, vissa är män, vissa är kvinnor, vissa är biffiga, vissa är smala osv. Sedan så ser jag inget i mina inlägg som man inte får posta om här. Om du som Vegan bara ska ha med andra veganer och deras produkter att göra blir det nog svårt. Sedan undrar jag vad det spelar för roll att det i filmen bara tas upp den delen som handlar om maten. Det är ett så stort ämne i sig själv att det helt klart förtjänar en egen film. Sedan så har jag inte skrivit någon stans att filmen är vegansk. Sedan så undrar jag var saktregeln är som säger att jag inte får tipsa om en film som handlar om mat från växtriket och hur det påverkar hälsa och träning, var god att länka.

l'm back

vendelay
2019-11-10 22:47
#6

Som Sajtvärd säger jag att det är HELT OKEJ att posta denna tråd!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
vendelay
2019-11-14 21:56
#7

Har sett dokumentären nu, men behöver nog se om den för att minnas allt. Tyckte den överlag var bra, men inte wow. Kanske beror på att jag inte är intresserad av hälsa och fitness? Vissa grejer var väldigt spännande och lärorika, vissa grejer visste jag redan, vissa grejer verkade lite konstiga.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

CFIT
2019-11-22 23:13
#8

#5 Håller till 100% med sajtvärden! I min strävan att blottlägga ej faktabaserade "veganer" så kan mina sarkastiska kommentarer ibland tendera att drabba inlägg som jag egentligen håller med om och står bakom. Som i detta fall. All respekt. 👍

Godisautomaten
2019-11-28 11:13
#9

Tittade på filmen för ett tag sen och tycker den var väldigt bra, jag lärde mig väldigt mycket :)

Antev
2019-12-02 23:54
#10

#8 Filmen är EXAKT vad som behövs. kopplingen mellan köttätande och manlighet måste brytas detta gör dokumentären väldigt bra.

CFIT
2019-12-15 00:58
#11

#10 Gotcha!

Upp till toppen
Annons: