Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 615 ggr
tlover
11/12/19, 10:20 PM

Hur lång tid innan magen lugnar sig

Hur lång tid brukar det ta för magen att lugna sig efter en kostomställning till hel vegetarisk kost? Jag har ett vagt minne av 3 veckor men jag kan ha fel och då någon annan frågat mig vill jag vara säker.

l'm back

Annons:
Tant Grön
11/12/19, 10:23 PM
#1

Var ju nästan 40 år sedan, så jag kan ha fel, men kommer inte ihåg att det var några problem alls. Men så åt jag ju mycket grönsaker innan.

sp0ngeb0b
11/14/19, 7:45 PM
#2

Det beror ju helt på hur du åt innan, hur känslig din mage är osv. För mig var det inga problem vad jag minns men jag åt en hel del baljväxter redan innan och det är väl ofta dem som är en stor del av problemet.

vendelay
11/14/19, 9:55 PM
#3

Jag gick från köttis till Vegan över en natt och jag märkte aldrig något. Dock åt jag väldigt varierat innan, mycket bönor osv vilket jag tror hjälpte mig. Har hört att om en börjar äta mycket bönor eller fiber direkt så kan det bli problem, men jag hade som sagt ingen omställningsperiod.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Chimi
11/14/19, 9:57 PM
#4

Jag har för mig att jag var väldigt gasig under 2-3 veckor. Vet inte varför, har varit Vegetarian i över 20 år och det enda jag plockade bort när jag blev Vegan var ost och några sporadiska ägg här o där.

tlover
11/14/19, 10:51 PM
#5

Det kan ha varit för mycket fibrer mot mängden vatten då jag tipsade honom att testa att dricka mer och det funkade.

l'm back

Upp till toppen
Annons: