Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 911 ggr
CFIT
2020-01-18 00:50

Vegg i-phone

Min fråga till detta forum är om i-phone kan anses vara vegansk? Ja eller Samsung galaxy för den delen..tror inte märke spelar nån större roll….

Annons:
sp0ngeb0b
2020-01-20 20:01
#1

Vad jag har hört, nej. Finns dock ett märke som gör veganska mobiler. Tror det var Fair Phone.

CFIT
2020-05-22 23:58
#2

Ok. Då ses vi i kyrkan på söndag för lite Veganska tips….eller?

vendelay
2020-05-24 21:38
#3

#2 Du har en jäkligt trist attityd. Du fick ett bra svar av #1, varför börjar du skriva om kyrkan??

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

CFIT
2020-05-26 22:14
#4

Ok, förlåt återigen. Men med "kyrkan" så menade jag inte kyrkan. Det jag menade var att tiden före radio, TV, Internet och sociala medier, så var kyrkan det enda stället där man kunde ha ett socialt utbyte av skvaller, tips och åsikter mm. motsvarande det vi har på detta forum idag. Och eftersom där, förutom Fair Phone, som jag tvivlar på att någon på detta forum äger!? Inte finns några smartphones som kan anses vara Veganska. Så får vi väl ses i "kyrkan" på söndag.? ☺

sp0ngeb0b
2020-05-27 07:39
#5

Jag googlade lite snabbt på "vegan smartphone" och "fairphone vegan" och det verkar inte ens som att Fairphones mobiler är veganska. Enda källan är iofs inlägg i deras forum från 2017 och 2018, men det är vad som poppar upp överst på Google och jag orkade inte leta mer. Vet inte om jag blandade ihop den med någon annan eller om jag bara fått fel information tidigare. Tror dock definitivt att Fairphone kan vara ett av de bättre alternativen i många aspekter även om den nu inte är vegansk. 

Jag tror säkert att så gott som varenda Vegan i världen har en smartphone, jag tror också att många veganer äger datorer och bilar vilket inte heller är veganskt. Många veganer tar mediciner som testas på djur eller till och med innehåller gelatin eller laktos. Och så vidare. Det är väldigt svårt att leva veganskt till 100%. Visst man kan vara utan mobil men det är inte lätt i dagens samhälle, likaså datorer. Äger du inte en så använder du garanterat en i alla fall. Och jag menar man kan ta bussen i stället för bilen och det är jättebra men det är fortfarande inte 100% veganskt. Och måste man ta mediciner så måste man. 

Hade verkligen önskat att teknikprylar, fordon och mediciner blev helt veganska men det känns som att det är väldigt långt in i framtiden tyvärr. Tills dess får vi göra så gott vi kan och välja bra alternativ de gånger vi har möjlighet att välja, vilket ändå är den allra största majoriteten av gångerna.

vendelay
2020-05-30 22:32
#6

#5 Precis som du säger! Om vi börjar med att fokusera på de stora delarna av djurindustrierna kommer allt annat eftersom. Om vi börjar fokusera på smartphones när folk fortfarande inte ens kan leva utan komjölksost så blir det nog inte helt bra.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
CFIT
2020-05-30 23:55
#7

#6: Jag delar ditt engagemang, din tro, ditt hopp och din önskan. Men måste tyvärr också erkänna att jag tyvärr inte kan dela din tro på att vi kommer att nå vårt gemensamma mål inom vår livstid. Kanske om 4-10 generationer från oss. Och har vi då tur så kanske vi omnämns i nått ostasiatiskt politiskt parti manifest likt: "redan de gamla grekerna".

sp0ngeb0b
2020-05-31 21:08
#8

#7 Jag tror inte heller det kommer ske inom vår livstid, men vi får ju göra vad vi kan för att förändra så mycket vi kan.

vendelay
2020-06-01 00:04
#9

#7 Jag har aldrig sagt att jag tror att världen kommer bli veganer ens inom 4-10 generationer. Jag har tyvärr noll hopp om mänskligheten.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

CFIT
2020-06-07 00:09
#10

Inte jag heller. Är ganska övertygad om att både svartmyror och kackerlackor kommer att överleva oss alla! ❤

Upp till toppen
Annons: