Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 329 ggr
[octavia_]
2020-08-07 13:14

Om du får välja EN Facebook-grupp

Jag har förstått att det finns många FB-grupper om veganism. Jag orkar inte ha hela flödet fyllt av matbilder och vegan-diskussioner (då hänger jag hellre här😃). Men jag vill vara med i 1-2 grupper då jag tycker iFokus är krångligt i mobilen.

Till frågan; om du fick välja EN facebookgrupp om veganism att vara med i, vilken hade du valt? Vilken tycker du är bra? Vill du tipsa mig om någon?🙂

Annons:
Moon AppleGrey
2020-08-07 17:29
#1

"Supportive Vegans, Vegetarians & Everything Inbetween". Visserligen en egelsktalande grupp, men tycker att den är en av de trevligaste grupperna på FB jag har sett. Syftet med den är att vara stödjande/uppmuntrande oavsett om man är Vegan eller bara är i början på sin "resa dit". Tycker man brukar kunna få bra diskussioner/samtal där. Det händer att "matbilder" dyker upp, men det är snarare undantag än regel så att säga, och i sådana fall oftast för att dela med sig av recept som är goda. Exempelvis hur man kan få till en god vegansk calzone (om man gillar pizza med ost). En sak jag personligen gillar med den gruppen är att det är betydligt mindre drama där än i många andra grupper, och admins/mods är engagerade.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

vendelay
2020-08-07 23:17
#2

Jag använder inte facebook, men tänker att det lättaste kanske är om du utgår från vad du är intresserad av. Alltså - vill du ha matinspo och recept, oväntade veganska produkter, djurrättsliga diskussioner, tips på veganska klädesmärken, eller något helt annat? Det lär ju finnas allt tänker jag, så svårt att ge råd om en enda grupp kanske!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Moon AppleGrey
2020-08-08 01:46
#3

#2 har helt rätt i att det finns olika grupper beroende på vad det är man eftersöker.

Själv är jag med i en grupp för veganska skönhetsartiklar, och där tipsas och frågas det om allt som har med det kosmetiska (schampo och dylikt också) att göra.

Finns också en grupp för veganska alkoholdrycker. Ja… listan kan göras lång när man tänker efter lite närmare. :)


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Upp till toppen
Annons: