Midsommar 2013 - vad ska ni äta?
Hejsan alla, snart är det midsommar (redan nästa vecka - tiden går så fort) och jag är jättenyfiken på vad ni har tänkte äta till midsommar?
Jag har gjort en midsommarmeny som blev lite mer ambitiös än vanligt eftersom jag blev tillfrågad att delta i en midsommarmeny-tävling. I vanliga fall brukar vi äta sill (aubergine) och färskpotatis ungefär. Ev. tofukorv och senap. Men i år så blev det lite annorlunda - Jag har lagt upp alla recept på min blogg, och menyn kan man se på min (förhoppningsvis? första gången jag försöker ladda upp en bild här) bifogade bild.
Men som sagt - jag gillar högtider och jättenyfiken på vad andra äter till midsommar? :)
~ Bloggar på veganstyle.se ~
Antagligen inte något särskilt. Men pasta är ju gott… Fast jag är barnsligt sugen på gräslök.
Gillar din midsommarmeny! Ser helt galet gott ut. Säg till om du vill ha fler gäster 😉
Iyen: Hmm, man kanske kan göra något gott med både pasta och gräslök? ;)
Tack, superkul att höra :)
👍
Jätteläcker meny! Snygga foton och snygg blogg.
Har inga direkta idéer till midsommarafton, vet inte om jag kommer vara hemma. Men har föreställt mig grill: majskolvar, sparris, squash och så någon slags färskpotatissallad. Och jag kan ju säga att inget kom från egen fantasi 😉 utan allt var inspirerat från det här blogginlägget som jag hittade häromdagen: http://vegoboost.com/2013/06/08/dag-12/
Lavine: Tackar! :)
Men åh, det lät ju riktigt gott med grillat! Färskpotatis slår aldrig fel på midsommar heller ;) Och väldigt trevlig blogg, har inte sett den förut!
Färskpotatis och dill och jordgubbar blir det ju definitivt.. Resten bestämmer släkten.
Normal brukar jag också äta auberginesill. Men eftersom jag jobbar så mycket och konstiga tider i år så hinner jag varken köpa eller göra egen, så i år blir det det blir.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Åh, vad trevligt att det inlägget kan inspirera lite.. inför midsommar tror jag att vi kör ungefär samma upplägg till midsommar också 🙂 Men med lite krut på nån fet dessert 😃Vegolicious meny ser HELT FANTASTISK ut! //Dellie (vegoboost) 😘
Skoj #7, ja tro mig, de bilderna följer mig nu ofta när jag tänker "grill". :)