Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 9808 ggr
poetica
0

Vegoaffär i Göteborg?

Hej! Vet att det finns i Malmö och Stockholm, men eftersom jag bor relativt nära gbg undrar jag om det finns någon affär ni rekommenderar? Man kan ju beställa mycket på internet, men kylvaror måste man ju köpa direkt.

Trevlig lördagkväll på er!

[TrevorS]
0

Gröna boden har en hel del, även inne i Saluhallen finns i mitten en hel del veganska prylar, men du får gå igenom oftast döda djur.

poetica
0

Ok, tack för tips! Får väl se vart jag går…

[TrevorS]
0

Ursäkta, såg hur flummigt mitt svar blev, menade att inne i Saluhallen det är slaktare där och de som säljer mjöl, ärtor, vetegluten, torkad sojafärs i storförpackning ligger så man måste gå förbi slaktade djur och skaldjur. Lät lite illa min formulering.

poetica
0

Haha det är lugnt, vet hur det är där Glad

Anterrabae
0

Sen har väl Fram uppe vid Olivedal mycket veganskt. Inte en helvegansk affär men ekologisk i alla fall.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

LinnMafalda
2

Ekostore har en del veganskt. Det ligger i närheten av domkyrkan. Sen är ju flera asiatiska affärer bra om du vill ha tag i tofu, tempeh och olika köttsubstitut. Gain trading (tidigare hung fat) finns i brunnsparken. Saigon cash i alelyckan är också väldigt bra. Sen finns det några till i stan som jag inte brukar handla på så ofta och har dålig koll på. En i närheten av järntorget och en annan vid grönsakstorget. Indian food house vid backaplan är bra också. De har billigt sojaprotein, massor av bönor, nötter och kryddor. De har också svart salt om en saknar äggsmak ;)

[Miseline]
0

Vet inte var någonstans i västra Sverige du bor, poetica, men i t ex Uddevalla finns bl a tempeh att köpa i hälsokostbutiken.

poetica
0

Åh vilka bra tips! bor i vänersborg, och uddevalla är min andra hemstad, har gått i skola, sjukhusbehandling där o haft kille där i 3 år. så uddevalla känner jag till braTungan ute

Saga85
1

Sen kan man ju alltid gå till asiatiska affärer och shoppa loss - jag brukar gå till den vid Brunnsparken (ligger bredvid restaurang Andrum).

[TrevorS]
1

Saga, den glömde jag att skriva, den jag brukar rekommendera först, de brukar ha en hel del kul saker som veganska räkor och liknande, även "veganska grisfötter" var egentligen inte det, men såg ut som det. Flört

Saga85
2

Man (jag) blir ju så inspirerad till ny mat när man går in där om man jämför med "vanliga" svennematvaruaffärer.

Min fd sambo kom ibland hem med "ny" mat (för mig) från asiatiska livsmedelsaffärer och fick mig att öppna upp för denna värld och alla dess smaker. Som bland annat någon slags tång (som var underbart gott i en liten marinad) och olika knyten.

[Virvelvindsflickan]
0

Seitanfoods gothenburg

[TrevorS]
0

Vart ligger Seitanfoods?

[Virvelvindsflickan]
2

Gothenburgian Seitanfoods Stackmolnsgatan 15 41842 Göteborg

[TrevorS]
2

Tackar, ska kolla upp den. Skrattande

jessicajones
2

seitanfoods är en webshop, men du kan hämta produkterna på lagret på stackmolnsgatan om du vill

annars är ju Allergeko en bra butik också
och Gröna Boden, Ecostore, Kvilles hälsokost och majornas hälsobod bra också

jessicajones
1

iihh vänersborg! därifrån kommer jag! vem är du?

kelfwing
0

Vår konkurrerande forum fb har i gruppen Vegan Göteborg (fick inte kopiera listan här, bara hänvisa:

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[TrevorS]
0

Finns en som heter ECO-store om den nu ligger kvar, de har flera kylar som bara är veganskt samt flera hyllor med allt från hygienprodukter till mat. 😃