Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
Läst 16865 ggr
[TrevorS]
0

Vad har ni på Tacos?

Vad har ni för tillbehör och var använder ni för "kött" när ni äter tacos?

LaMika
0

Jag brukar mosa kidneybönor med en gaffel och steka tillsammans med spiskummin och olja. Blir supergott.

Tillbehör är väl dom vanliga,

Sallad, majs, tomater, tomatsås(som man lätt kan göra själv med krossadetomater, lök och kryddor), mosad avokado och vitlökssås gjord på alpro soyas naturella yoghurt.

[TrevorS]
1

Ja kidneybönor är helt okey att ha som färs. =)

LaMika
0

Ett annat tips är faktiskt att åka ut till förorterna och gå till livsmedelsbutiker med varor från olika länder. På den indiska avdelningen finns torkad sojafärs för drygt 15 kr som räcker länge!

[TrevorS]
0

Jag köper 2 kg för 86 kr, håller i all evighet, köpte påsen för en månad sedan och har nästan allt kvar, 1 dl per portion så det håller i all evighet. =)

LaMika
0

Är det indisk soja färs du menar då?

JennyWalker
0

Färs blir det! I går åt vi Anammas frysta. Annars blir det oftast torkad.

Ibland käkar vi tortillas med Veggos kyckling. Superduper!!

Casiopeia
0

Jag är ju tofu-kvinnan jag, så jag brukar göra tofufärs med taco-kryddning. Annars kör jag på vanlig sojafärs, och någon gång har jag köpt den där färdiga (hälsans kök?) som är vegan… I nödsituationer har santa marias tacofärspåse fått duga, eftersom den finns att köpa lite var stans och tacos är grymmt när man ska improvisera en måltid ihop med flera blandkostare…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

batski
0

#7 Hur gör du tofufärs? Är det bara att mosa?

Pehpsii
1

jag har inget "kött" i alls. Jag har guacamole, sallad, gurka och majs bara. nomnomnom

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Kvadding
0

ja köper alltid Santa Marias VegoTacofärs… finns bland de tacofärskryddspåsarna… de e torkad soya med färdig kryddblandning… bara att tillsätta krossade tomater o lite vatten.. sen koka litta.. SUPERgott!!!! o veganvänligt givetvis :)

Casiopeia
0

#7 Japp, jag mosar tofun och steker med kryddor. Ibland tillsätter jag tomatkross. Min favorit-vegan-färs alla kategorier. Supergott till pasta t.ex.

batski
0

Tack! Nu blev jag sugen på att testa :p

Casiopeia
0

Förutsätter förstås att det är hyffsat fast tofu. Soya och senap är gott att smaksätta med också, ett litet tips.

batski
0

Tack igen :)

svartgronabrigaden
0

Tacosbuffé:

Nanchos und tunnbröd

fyllningar:

majs, skivad tomat, skivad gurka, rivna morötter, riven gul lök, tofuost (Sheesly), tofutärningar, kokat ris, sojabönsfärs, vitlöksmajonnäs (från vegania.net), annanas :)

Allt funkar med tacos!

Något jag pröva det senaste var nötkross (olika sorters nötter und fröer) - sketagott!

batski
0

Tycker Sour Supreme funkar sååå bra på tacos Tungan ute

[Lady-In-Black]
1

TACOS - BURRITOS

Tar ett par stora salladsblad (roman tex.) som skal

Gör färs av "krossade valnötter" som jag kryddar med spiskummin, koriander, salt och peppar - rör runt i en påse så nötterna tar smak…

Gör sås av avokado, vitlök, citron

Gör sås av cashewsmör eller jordnötssmör

Gör sås av tahini

Fyller bladen med ekologisk majs/ärtor, riven morot, hackade spenat blad, salladslök, riven rödbeta…valnötterna och häller på någon sås och viker ihop!