Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 3561 ggr
Jullanhugo
0

Hårfärg

Hejsan! Jag tänkte jag skulle färga en blå slinga i mitt hår. Vet ni nån bra blå hårfärg som är både djur och miljövänlig?

veggie4every1
1

http://www.shock.se/Kosmetika/Haartoning---Blekmedel/35793-Classic-Bad-Boy-Blue.htm

Deras produkter ska inte vara djurtestade enligt deras info. Har aldrig handlat där själv eller använt deras produkter så jag kan inte säga hur bra de är. Men Manic Panic färgerna är populära, så jag skulle tro de är bra kvalitet🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Jullanhugo
0

tackar! :D

veggie4every1
0

Glad att jag kan hjälpa till🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[TrevorS]
0

Finns en till som är stolta över sina produkter att de är veganska. Ska titta med dem. Ska fråga min särbo i morgon om jag kommer ihåg.

kelfwing
0

Spännande, TrevorS

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[TrevorS]
1

Manic Panic heter dem. gjort endast av växter och helt vegetabiliska o de djurtestar ej. Trots det kan ämnen av annat företag djurtestat tidigare.

[Lady-In-Black]
2

Manic Panic är bra men kan ibland "färga av sig" på tex. örngott osv. bara så man är medveten om det…

Jullanhugo
0

aha i c, jag ska ju inte ha så mycket hårfärg endå så kanske inte gör så mycket att dte färgar av sig lite :D Tack

[Lady-In-Black]
1

Plus att du kan ha i färgen länge länge för att den skall ta ordentligt =)

[Victoria93]
1

köp manic panic amplified den håller längre =) Tvätta håret i kallt vatten och använd inte balsam eller schampo på slingan om du absolut inte måste =)

[rumelle]
0

Vill du ha en färg som håller riktigt bra ska du köpa Special Effects. Veganvänlig och helt klart de bästa "extremfärgerna" på marknaden. 
Dock gäller ju samma sak för alla extremfärger, att de fäster bättre på blekt hår.

[Victoria93]
0

Ja håller med, färgen blir mörkare på mörkt hår och har du mörkbrunt kommer den bara synas lite i vissa ljus, det går inte att få onaturliga färger utan blekning