Vegan iFokus

Vegan

Etiketthälsa
Läst 2586 ggr
[reunion]
0

B-12 tabletter veganska?

Hej!

Jag ska köpa mig B- 12 tabletter och den ska självklart vara vegansk.

Men i denna( länk nedan) står det att den innehåller stearinsyra. Är inte stearin gjort på djurfett?:O Eller har jag helt fel? Är detta veganskt eller inte?

http://www.vitaminvaruhuset.se/vitamin-b-12-75-tabletter

Greigh
0

Finns stearin med både animaliska och veganska fetter.
Så det blir lite svårt att utvärdera det. Tycker du får ställa frågan till sidans kundtjänst istället.

[reunion]
0

Okej, tack för svaret!

[TrevorS]
0

Säger samma sak som ovan att det kan vara både vegetabiliskt och animaliskt. 😉 Jag har valt en som håller ihop med sjögräs.

[reunion]
0

Jag ska maila och fråga men har inte tagit tag i det än..

Vad tar du för någon då?

[TrevorS]
0

Har skrivit detta i flera trådar, men dålig på att minnas namnet på dem. Återkommer när jag tittat upp. Är inte hemma just nu.

veggie4every1
3

Jag använder en spray (oftast). Finns på veganlife och den innehåller den aktiva formen av B12 metylkobalamin, finns även med folsyra.

Smakar gott 🙂

Slut i lager nu, men den kommer nog in snart. Den med folsyra finns i lager (homocysteinkontroll)

http://veganlife.se/product.html/vitamin-b12-spray?category_id=12

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[reunion]
0

Sprayen har jag läst om men hade för mig att det var sötningsmedel i av något slag, vill ha så lite och "rent" som möjligt, om du förstår..

veggie4every1
0

#7 Ingredienser: metylkobalamin, renat vatten, vegetabiliskt glycerin, kaliumsorbat.

Inget sötningsmedel i ingredienslistan i alla fall.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[reunion]
1

jag kanske blandade ihop den med "sugtabletten"

Jag ska kolla upp sprayen, tack! : )

mogfarm
1

Jag använder ett flytande kosttillskott som heter Megavital. Det innehåller både vitaminer, mineraler, alger, aminosyror, aloe vera, B12 och allt möjligt. Man tar två matskedar per dag. Den är vegansk. /Monica.