B-12 tabletter veganska?
Hej!
Jag ska köpa mig B- 12 tabletter och den ska självklart vara vegansk.
Men i denna( länk nedan) står det att den innehåller stearinsyra. Är inte stearin gjort på djurfett?:O Eller har jag helt fel? Är detta veganskt eller inte?
Finns stearin med både animaliska och veganska fetter.
Så det blir lite svårt att utvärdera det. Tycker du får ställa frågan till sidans kundtjänst istället.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
Okej, tack för svaret!
Säger samma sak som ovan att det kan vara både vegetabiliskt och animaliskt. 😉 Jag har valt en som håller ihop med sjögräs.
Jag ska maila och fråga men har inte tagit tag i det än..
Vad tar du för någon då?
Har skrivit detta i flera trådar, men dålig på att minnas namnet på dem. Återkommer när jag tittat upp. Är inte hemma just nu.
Jag använder en spray (oftast). Finns på veganlife och den innehåller den aktiva formen av B12 metylkobalamin, finns även med folsyra.
Smakar gott 🙂
Slut i lager nu, men den kommer nog in snart. Den med folsyra finns i lager (homocysteinkontroll)
http://veganlife.se/product.html/vitamin-b12-spray?category_id=12
Sprayen har jag läst om men hade för mig att det var sötningsmedel i av något slag, vill ha så lite och "rent" som möjligt, om du förstår..
jag kanske blandade ihop den med "sugtabletten"
Jag ska kolla upp sprayen, tack! : )
Jag använder ett flytande kosttillskott som heter Megavital. Det innehåller både vitaminer, mineraler, alger, aminosyror, aloe vera, B12 och allt möjligt. Man tar två matskedar per dag. Den är vegansk. /Monica.
If Not You, Who? If Not Now, When?