Vegan iFokus

Vegan

Etiketterföreläsningvideo
Läst 6935 ggr
[MiniPim]
2

Vegan skor

Hej! Jag har länge velat ha skorna "uggs" som är gjorda av fårskinn. Jag vill fortfarande ha, men jag vill ändå inte. Dom verkar varma och bra att ha i vinter, men det är ju fårskinn. Det är många som säger att djuren slakta och sen gör man skor av skinnet, men jag vet inte vad jag ska tro på egentligen. Hur har djuren haft det? Någon som vet? Alltså dom som blir till uggs. Finns det veganuggs annars, eller några andra varma bra vinterskor som är veganska?

NaDa...
0

Vet att det finns veganiska Dr. martins i alla fall, om det är till någon hjälp x)
Tror helt ärligt att djuren som fått sätta livet till för skorna tyvärr inte har haft det bättre än köttdjuren.. Med tanke på att det är så stor produktion av läder och skinn kläder..
Men nu är inte jag jätte insatt i det.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[TrevorS]
4

Du har bland annat dess, där du även kan mäta fötterna och skicka mått så du vet att de sitter perfekt. Här nedan är några som jag känner till finns på nätet, det finns även märken som säljs i vanliga skobutiker, jag hittade ett par med "vegetarian"-stämpel på, stod på lappen som satt på snöret att den var fri från animalier. De är varma och gossiga vinterskor, dock är märket bortgnuggat eftersom jag haft dem ett tag. 😎

Ursäkta, missade du menade en typ av sko, här kan de köpas veganska:

Du har lite om djuren även tips på butiker som säljer veganska UGGS (OBS, stötande bild i toppen), alla butiker i USA

[_hsleiufhbtv]
0

#1 Dr Martens är iskalla på vintern dock 😃

F ö vill jag gärna följa denna tråden. Vill också ha djurvänliga uggs!

NaDa...
0

#3 Varma strumpor på bara ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Lina Strindlund
0

oh vad mkt bra tips trevor! ✨

svårt veta om djuren haft det bra. är det läder och ull i uggs eller bara ull?

jag är lite fuskvegan, använder ullsockar…. har inte hittat bra alternativ i blöta tider (som nu) tyvärr. men kanske finns på nägon av trevors länkar? 🙂

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[TrevorS]
0

Strumpor finns bomull tycker jag är toppen till vinter som strumpor, har några härliga strumpor som värmer mig, finns nästan överallt. 😃

Det är väl skinn med ullet kvar på den typen av skor som önskas som ovan.

veggie4every1
0

#5 Fleecesockor är bättre tycker jag än ull i både blötväder och kyla. Bomull blir så kallt på vintern för mig…🥶

Kolla här:http://www.bactive.se/fleecesocka-polar-p-908-c-217.aspx

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[MiniPim]
0

Tack så mycket för tipsen! :) 
Jag har än så länge inte hittat något jag gillar. Utan allt jag tycker är snyggt är skinn! :( 

Samma med jackor. Tycker t.ex svea jackor är jättefina, men när jag tänker på djuren då är jag verkligen inte sugen.  

Men jag får leta vidare! 
Och en sak till, mocka, är det skinn? Hittade ett par fina skor i mocka och fleece. 

Jag har ett par ''fake'' dr. martens och dom är inte alls varma iallafall haha xD

veggie4every1
0

Mocka är insidan på huden som ligger mot musklerna i kroppen.

Så det är skinn i allra högsta grad…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[TrevorS]
0

nelly.com ska i början av November bli helt djurfritt, ellos.se har redan nu fuskskinn-jackor.

kelfwing
0

H&M säljer just nu veganska uggs till barn: 

http://www.hm.com/se/product/15548?article=15548-A

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[MiniPim]
0

#9 Okej! Då blir det inga skor med mocka heller. :) 

#10 Åh vad bra!! Tack :) 

#11 Dom bruna var jättefina, men jag har tyvärr strl 39-40 så jag räknas nog inte som barn heller. I storleken alltså! :/ Tack ändå!