Vegan iFokus

Vegan

Etikettmatprodukter
Läst 2173 ggr
djup söder
1

Billigaste Agar-Agarn

Ok, säkert besvarad genom åren men kanske vi behöver uppdateras. På jakt efter pulverformen och helst ska det gå att beställa från nätet (bor på landet där väldigt få veganer får sin vilja igenom hos lokala handlarn). Tack!

[TrevorS]
5

Jag har funnit det bland bakgrejer i vissa matvarubutiker som inte ens själva känner till namnet till den. Sedan beroende på vad du ska ha agaragar till så finns det även från dr Oetker som oftast är standardutbud deras produkt vegegel.

PULVER:
VeganLife 30g 45 kr
BodyStore 30g 55kr
RawfoodShop 200g 125kr
Amazon.co.uk 100g 24kr
Amazon.co.uk 250 g 186kr inklusive frakt (BILLIGAST)
JustIngredients 100g 67 kr, 500g 310kr, 1kg 650kr
WaiYeeHong 12g 12kr (finns även flera versioner)
VeganWonderland 100g 30kr

FLINGOR:
Grön Gåva 28g 98kr
Pulshälsa 30g 59kr
ClearSpring 28g 60kr

Hoppas detta hjälper. Dessa länkar är lika aktiva idag, dock tänka på att det också är frakt utöver priserna. Jag brukar titta upp något mer spännande och köpa lite mer eller samköpa så man delar på frakten. 😉

djup söder
1

Ditt svar är precis orsaken till varför man frekventerar Vegan I Fokus! Tack!

[TrevorS]
0

Det var så lite så. Vad ska du använda agar'n till om man är lite nyfiken? 😉

djup söder
0

Det blir ost! Brukar göra efter Undergroundburgers.com-recept på smältbar ost (som jag dock inte fått att smälta helt och hållet). Sen gick jag vidare in på ost-tråden här och fick se receptet på den hyvelbara så det blir nog en omgång där med:)

[TrevorS]
0

Coolt, ska in och titta på deras recept, har min egna ost som smälter. Dock kommit på att om man tillsätter kokosfett så smälter den betydligt bättre (i alla fall de ostar som jag gör). 😉

djup söder
0

Sen om den smälter eller ej är egentligen (för mig iaf) en kosmetisk fråga eftersom smaken är där redan och chansen att man skulle få till något som liknar mozzarella är "slim and none". Men ska testa med kokosfett. Har Biofoods Eko, borde nog funka right?

[TrevorS]
0

Älskar den veganska mozarellan. Men har inte agar i den. även den med kokosfett smälter. Brukar ha en av de tre mozarelarecepten på pizza. Ska även lägga upp receptet med vegetabilislt löpe sedan när receptet är mer okey om man vill vara lite avancerad.

djup söder
1

Den veganska framdriften att producera den perfekta osten kommer farligt nära den molekylära gastronomin. Sjukt roligt:) vi strävar alla efter samma mål (kom att tänka på detta när jag läste ost-tråden). Pepp!

[TrevorS]
0

Fast ost går att göra på sojamjölk med vegetabilisk löpe, dock är nackdelen att den måste lagras innan för att få smak. Men det för mig är lite för mycket. Hade jag haft en sådan där, ugn som gör sig själv steril som man kan ha osten i så kanske. 😉

[TrevorS]
1

La till en till amazon-länk, då inräknat frakt och är billigast av de alla.

djup söder
1

Tack, uppskattat!

[TrevorS]
1

Ska även försöka att lägga till en flik med "exlusiva" produkter som agar samt vetegluten vart man kan köpa dessa billigt, försöker använda mig av ingredienser som finns i de flesta matvarubutiker, men ibland får man skämma bort sig. 😉