Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: hygienskönhet
Läst 3640 ggr
veggie4every1
0

Veganska parfymer inom EU

Någon som kan tipsa mig om nätbutiker som säljer veganska parfymer inom EU?

Amazon.uk har jag redan koll på🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[TrevorS]
1

Just ja, angående lush, de ska ha den stämpeln att den är vegansk, deras onlineshop kan väljas detta som filter.

veggie4every1
1

Tack TrevorS. Synd att jag är så dålig på tyska bara….😉

Väckarklocka

[TrevorS]
0

Har du Chrome som webläsare kan du översätta sidorna genom att använda inbyggda översättningen. Annars kan du skriva in länkadressen i google-sökningen och klicka ovan på translate så översätts hela sidan till Svenska.

veggie4every1
0

Jag tycker det hoppar tillbaka till tyska när man bläddrar. Men jag kan prova igen, kanske jag gjorde något fel. Önskar att de kunde vara på engelska istället dock.

Vegan Wonderland har ju så mycket bra grejer🙂

Väckarklocka

[TrevorS]
1

Vegan Wonderland had en engelsk sida förr. Men tror de tog bort den på grund av få beställningar på engelska. Grymt bra shop annars! Punkdistro köper allt från Vegan wonderland. Då är de så klart mycket dyrare.

kelfwing
1

Inte direkt parfym men i färg och förändrings webbshop kan du köpa deodarant : http://fargochforandring.se/category/deodorant/

Inte heller direkt parfym men går att använda som sådan: http://wlifestyleorganics.com/shop//product_info.php?cPath=179&products_id=209

och här har du parfym: http://www.renskonhet.com/index.php?main_page=index&cPath=3

Hoppas det inte gjorde något att alla sidorna är svenska 😉. Men Sverige ligger inom EU….

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

veggie4every1
0

Tacksam för alla tips oavsett land😉

Tar gärna tips utanför EU också. Kan vara värt tullkostnader ibland.

Väckarklocka

[TrevorS]
0

Lite svårt att känna doften. Annars är lush rätt bra. 😉

Det finns någon lista på flera sorter som finns i vanliga parfymbutiker. Osäker på vart, men tror djurens rätt.

[TrevorS]
0

Vegan Society har ju sin stämpel på flera som säljas i UK och SV. De har också en lista, men lite osäker på vart på hemsidan. vegansociety.com (de är i uk inte us)

veggie4every1
1

Lushparfymerna är jag lite besviken på. Vissa luktar gott iofs, men sitter inte på något vidare.

Jag tycker priset är högt för vad man får för pengarna. Men det är ju individuellt hur man upplever dofter förstås.

Ska kolla vegansociety det har jag inte tänkt på, tackar🙂

Väckarklocka