Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 3951 ggr
[TrevorS]
1

Alpro nya produkter

Såg att alpro kommit ut med två nya produkter hasselnötsmjölk och mandelmjölk.

Någon som testat dem?

E-l-vira
0

Och osötad ekologisk sojamjölk, wiho :D

Medarbetare på klickerträning.ifokus

[TrevorS]
0

Den har jag missat. Dock lite osäker på ingredienserna, tittade på hasselnötsmjölken verkade rätt många ingredienser, hade annars tänkt att testa göra kefir på dem.

kelfwing
0

Här är bild på hasselnötsmjölken:

Foto: GabriellaTerneborg/Djurens rättHasselmjölk

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

kelfwing
0

Alpro ekooch här på den osötade sojamjöken

Foto: Djurens Rätt/Gabriella Terneborg

Tiramisou
0

Mandelmjölken är jättegod! 

Innehållet är väl sådär, mest vatten och socker, 2% mandel. Men smakar underbart gör den i vilket fall!

Visste inte att det fanns en med hasselnöt, den ska jag ge mig på jakt efter. :)

kelfwing
0

Enlig engelska innehållsförteckningen (hittade inte svenska) så är det samma sak med hasselnöten: vatten, socker och 2% hasselnöt. Tror det var något/några konservering/stabilseringmedel i också.

kelfwing
1

Axfoods och ICAs centrallager har köpt in hasselnötsmjölken. Så du kan be din lokala ica-, hemköp-, willys-, willys hemma-, prisextra-, dagab-, axfood närlivs-, axfoods snabbgross-, handlarn-, tempo och/eller direkten-butik att ta hem hasselnötsmjölken om du är intresserad.

Källa: Telefonsamtal av mig personligen till Alpro/Kung markatta igår den 7 maj 2013.

Tiramisou
0

Tack för tipset, det ska jag! :)

Sagolika
0

Hur är Alpro mild & creamy yoghurt? Om man inte tycker om soygurt, gillar man den då?

Lavine
0

Hasselnötsmjölken är då väldigt söt, tycker jag. Har bara haft den i kaffet, kändes som att ha nougat i. Kommer att försöka göra egen i stället.

veggie4every1
0

Själv dricker jag inga mjölkar mer än varm choklad. Men hasselnötsmjölken är väldigt poppis hos min dotter och jag har smakat lite av den och tyckte den var riktigt god för att vara mjölk.

Jag tror jag skulle gilla den med kakao och dadelsirap😛

Mandelmjölk fungerar också, till pannkaksmet exempelvis, mer neutral i smaken än hasselnöten. 
Sojamjölk använder jag aldrig, så vet ej med den.

#9 Alpro yoghurt säger min dotter känns lite krämigare och fetare än vanlig soyghurt.  Så om man gillar det så kanske den är god🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Superfly
0

Hasselnötsmjölken är fantastisk att göra latte på.