Vegan iFokus

Vegan

Etikett: hälsa
Läst 4457 ggr
[reunion]
0

Resa utomlands som vegan!

Hej! Ska utomlands.. Är väldigt orolig för maten bara..:/ Någon som har erfarenheter, hur gjorde ni på semestern för att få i er allt och vara säkra på att det ni åt var veganskt. Jag ska till södra europa. :)

[TrevorS]
0

Vart ska du resa? Det hjälper att veta för att ge tips.

E-l-vira
2

När jag åkt utomlands kortare perioder har jag inte orkat bry mig om att få i mig allt, bara slippa gå hungrig ;) Om dte är ett vegan-vänligt ställe är det en annan femma :)

Medarbetare på klickerträning.ifokus

[reunion]
0

TrevorS Det är Italien, inte till några stora städer. Då skulle det ju såklart förenkla det hela. De borde ju kunna ha lite veganska produkter i mataffärer tycker jag ändå.. E-l-vira ja, hehe, det är också ett alternativ. Det bästa vore ju en blandning kanske, att inte gå hungrig och hitta lite någorlunda bra vegokäk. :)

E-l-vira
0

gissar att du har kollat på http://www.happycow.net/

Medarbetare på klickerträning.ifokus

[TrevorS]
0

Kan rekommendera att, om du äter ute titta på vad de har för något och fråga om du kan byta ut något, sallad är vanligt, bara se till att det inte är fisk i. Sedan kan man alltid titta på resturangerna och ändra om lite i menyn, plocka bort eller be om något annat, svamp istället för kött m.m.

kelfwing
0

Italien och Spanien brukar äta grönsaksrätter innan köttet. De äter inte det tillsammns som oss utan i etapper. Som om du går till en äkta italiensk restaurang och beställer extra stor portion (inte ens säkert att du behöver, kan räcka med vanliga, då de äter väldigt mycket när de väl äter) av någon av antipasto (före-pasta-rätterna) som ofta brukar vara grönsakrätt. se bara till att de inte smugit något kött i maträtten.   Om du ska laga maten själv så finns det ju gott om grönsaker och bönor i italien så jag tror nte att du behöver några speciall vegangrejer som .tex vegangrädde för att få i dig god och näringsriktigt mat.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Persifone
1

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Ska till Malaysia om några månader. Någon som vet något om deras kost och tillgängligheten till veganskt?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Näring
0

Ta med dig 2kg linser (bör räcka i ca 2v), och till det köper grönsaker i någon affär/marknad. Det går säker att köpa linser där också.

[TrevorS]
0

Tullen blir nog inte så glad över det, då de gärna vill testa bönor/linser och liknande. Detta kan bli dyrt och viktigt att man fyller i blankett för införing av mat i ett annat land.