Vegan iFokus

Vegan

Etikettklotterplanket
Läst 2353 ggr
[fantasi]1
3

Positiva tråden! =)

tänkte ta initiativet att starta en tråd där folk kan skriva om alla de positiva sakerna med att vara Vegan.Det kan vara allt ifrån att man mår bättre fysiskt till ett givande samtal man haft! =)

[fantasi]1
1

jag kan börja:
för några dagar sedan kom jag i diskussion med en man som hade lite frågor och funderingar om veganism. det var ett trevligt samtal som slutade med att han skulle gå hem och kolla på youtubelänkarna jag gett  honom och han lät mycket positiv till de svar jag kunde ge honom =)

det känns bra att kunna påverka till en bättre värld!

KattersKlor
2

Jag känner att jag har blivit så mycket smartare sedan jag insåg att Vegan var det ända rätta. Har på kort tig fått massor av kunskaper om miljö, djur och hälsa. Och har lärt mig att tänka kritiskt! Lärde mig inte bara hur man lever veganskt utan också hur man lever hälsosamt.

E-l-vira
1

När jag berättar för människor jag stöter på att jag är Vegan förväntar jag mig att de ifrågasätter det, intar en försvarsposition eller i bästa fall suckar trött, men det finns faktiskt undantag! Jag hade en gång en diskussion med en kvinna i medelåldern och när vi kom in på att jag var Vegan tittade hon bara på mig och sa helt uppriktigt "wow, det är fint!". Jag blev så himla glad, och alldeles varm i hjärtat, hon gjorde min dag (om inte hela veckan)! 🙂 Hon var alltså inte Vegan själv, dock lakto-ovo-peskitarian ^^

Medarbetare på klickerträning.ifokus

veggie4every1
1

Toppentrevlig tråd, bra initiativ👍

Det finns ju så många positiva saker med att vara Vegan. Men det mest positiva är att jag inte medvetet skadar, dödar eller utnyttjar andra individer🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[fantasi]1
2

#4 visst!

jag är ganska nybliven Vegan och kan vakna på morgonen och sträcka lite extra på mig nuförtiden!

känsliginformation
2

För mig var det mest förvånande detta. Inget jag hade väntat mig överhuvudtaget. . Trots att jag bara varit Vegan i tre månander  så har min urininkotinens nästan har försvunnit. Och jag kan lita på min urinblåsa, den kommer inte med falska alarm längre.  Denna oväntade fördel kom nästan direkt.

Näring
0

Förutsatt att man äter näringsrik naturlig mat och även låter bli socker (ok med nån enstaka frukt) och tillsatser (som såklart inte finns i naturlig mat);

• Meditation blir enklare

• Man blir klarare i sinnet

• Man tänker mindre och det blir enklare att leva i nuet

• Man blir mindre impulsiv och
    kan göra mer medvetna val

• Risken för cancer minskar dramatiskt

• Risken för hjärt-kärl-sjukdomar är eliminerad (förutsatt att man inte steker i oljor och även tar det väldigt lugnt med oljor i övrigt)

• Risken för diabetes är eliminerad

• Risken för en rad andra vanliga sjukdomar, åkommor och ålderskrämpor minskas/elimineras

• Man får bättre immunförsvar (jag har inte haft minsta lilla förkylning på 3,5år!)

• Kroppen läker skador snabbare

• Man lever längre

• Man åldras långsammare/mindre och ser yngre ut än vad man är

Det finns garanterat fler saker att ta upp men det här är vad jag kommer på nu på rak arm.

[fantasi]1
2

jag har blivit bättre på att laga mat! det är kul att testa sig fram till nya biffsorter, soppor och grytor=)

nuförtiden äter jag sällan samma sak flera gånger per vecka bara för att det är så kul att testa sig fram till nya kulinariska rätter 😃