Tips på bra makeup?
Vad använder ni för typ av "cruelty free" makeup? Skulle verkligen behöva lite tips på märken som finns att köpa i svenska butiker/hemsidor. Helst inte alltför dyrt. Väldigt tacksam för svar! :)
Jag skulle rekomendera Shiro Cosmetics, iofs inte svenskt företag men ändå ganska billigt att beställa trotts frakt och man får mycket smink för pengarna 🙂
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#1 mysigaste hemsidan måste jag säga! Och bra priser som du sa! #2 tack! Plötsligt blev det så mkt lättare att hitta :)
#3 Ja, och jag tycker att färgerna håller bra med 🙂 Alla är starka och lätta att använda, de lila ögonskuggorna har enligt min erfarenhet dock mattats ut ganska snabbt men har bara testat några från de första kollektionerna 😇 Håller mig mest till gult, brunt, rött och andra jordiga färger samt deras läppstift.
Kör också mest med jordiga färger. Kanske provar att beställa därifrån :)
#5 Gör det 🙂 Ifall du köper provpåsarna så räcker skuggorna ca 5-15 ggr beroende på hur de används, läppstiften mer. Har nästan alla läppstiften i provburkar och har använt favoriterna närmare 20ggr vardera och de är inte ens halvslut än 🤪
Låter bra :) sminkar mig inte jätteofta för tillfället så det borde nog räcka rätt länge då
Förresten, vilka betalningsmetodet kan man välja på när man beställer därifrån? Bank/plusgiro?
#8 Jag brukar använda mig av paypal då jag inte har någon större koll på de andra betalningssätten. Man startar ett paypal-konto som man antingen kopplar direkt till sitt bankkonto så att den drar pengar automatiskt när man köper något, eller så skickar man över pengar manuellt från sitt bankkonto till paypal. Jag gör det sistnämnda för att minska risken att jag överspenderar 😇
Har inte testat då jag ytterst sällan använder smink själv men dessa svenska hemsidor som säljer Vegan -makeup känner jag till:
http://fargochforandring.se/skimmer
renskonhet.com
veganmakeup.se
Hoppas du hittar vad du söker till lagom pris.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Tack vad bra! Ska kolla runt lite på de sidorna också. Har det lite snålt just nu så man får jaga det billigaste..
Sugar pill gör dom bästa ögonskuggorna.
Jag använder i princip endast elf-smink. Bra kvalité, håller länge och är väldigt billigt🙂
Jag beställde från tikei (#10) och har bara hunnit testa det en gång. Det verkar rätt svårt. De har bara ögonskuggor men köpte också en smal pensel så man ska kunna använda det som eyeliner. Hoppas man får in tekniken när man har provat några gånger. Är det någon här som testat? Det är ett färgat pulver, jag tog vatten på penseln för att binda det. /Monica.
#14 Det ska finnas speciella droppar man kan blanda med lösa skuggor så att de ska gå lättare att använda som eyeliner, dock vet jag inte om någon vegan-version av de dropparna 😕
Det stod att man kan använda denna som eyeliner och att man kan ta vatten. Jag tyckte att det såg ok ut också, men det är ju lättare att använda en penna. Jag köpte ett läppglans också, det var lätt att använda och bra. /Monica.
Jag har provat den ögonskuggan igen. Det blir bra när man målat dit den. Så jag kan absolut rekommendera den. Men jag är ovan att använda en sådan produkt. /Monica.
NinaCrown, tack för den underbara länken, nu har min fru något att titta in på (trots att hon äter allt har hon blivit engagerad i djurprodukter och väljer bort dem.)
Skulle även vilja rekomendera den här specifika produkten från Fyrinnae. Har bara provat en av deras skuggor (har dock hört en hel del bra om dem) men älskar min Pixie Epoxy 😍 Måste dock varna om att de har löjligt lång hanteringstid på sina beställningar, man får sina varor men de tar sin godan tid.
#18 Så lite så! Jag är väldigt förtjust i det företaget och är bara glad om jag får en chans att prata om dem 😃
Du skulle skrivit "BILLIGT smink" istället för "BRA smink" kanske du fått fler svar? ;)
Men man vill ju ha bra också…
Jag undrar vilka av dessa bra och billiga som är skonsammast för huden? Jag köper just nu dyra märken för att inte få kliande ögonlock eller hud. Blir lätt torr. Vore underbart att spara pengar och ändå slippa irriterad hud. 😊
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.