Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
Läst 4927 ggr
Toffs
5

Vad kan man göra med en Blender?

Hej!

Jag funderar på att skaffa en blender,

Men innan dess så skulle jag gärna vilja veta vad man kan göra med den mer än Smoothies?🙂

Vad brukar ni använda den till?

mimåne
4

Vi har precis också fått en blender men har ingen aning om vad fasiken jag ska mixa där i! Tar därför gärna del av tips om det kommer in några :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Paltn
0

Går göra det mesta, fantasin sätter gränserna.
Detta tipset bör dock inte testas hemma :P

http://www.youtube.com/watch?v=oRr7N7A4Wc0

// Paltfan

mimåne
0

Hm.. I våran går det då inte att göra "det mesta". Glass fungerar inte, isåfall måste man tina den mjuk innan. Frukt och bär är också knepigt. 

En matberedare får göra mina smoothies och milkshakes istället..

Så vad ska jag med blendern till?

Paltn
0

Låter som du skaffat en med för klen motor då, tyvärr något som dom flesta i de lägre prisklasserna har.

Haft en blender som överhettade vid nästan allt, den åkte på återvinningen lite senare.
Kör idag ALLT med en påkostad stavmixer istället, bästa maskinen i köket nu om man inte räknar spis/ugn :P

// Paltfan

mimåne
0

Min sambo och jag fick den i julklapp. Den är av känt märke och enligt informationen vi läst om den, så borde den fungera som den ska.. Men det mesta fastnar under själva "sågen". Stavmixer har vi också och jag håller med dig, den är super!

KastKatt
0

Jag gör ofta smoothies där basen är banan och oatley sen slänger jag  på vad jag har hemma. just nu är det mycket frysta hallon och nötter.

Men har också haft i nyponsoppa och apelsinjucie :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!