Estrella lanserar nya veganska chips 20/1- 2014
Jag hittade den idag på en liten kiosk.
Jag köpte den, och ja… Den finns inte mer säger jag bara :P supermums!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Härligt, jag som är ett stort fan av deras grillchips. Blir att hålla utkik efter den i affärerna 🙂
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Det smakade inte så mycket vitlök som jag trodde utan det var liksom bara en helt ny typ av grillchips typ!
Greetings.
Legacy Mwari.
Ja om det är tillfälliga smakupplevelser man är ute efter, och skiter i alla konsekvenser det har för vår egen och eventuella fosters och barns hälsa, vikt, hy, intelligens och välmående, ja då finns det mycket skit man kan stoppa i sig. Bl.a. chips.
Men vill man istället må bra, kunna tänka klart, ha fin hy/hår, vara frisk och även ha lika friska, intelligenta och välmående barn, då rekommenderar jag att man äter t.ex. en sallad istället. Har man i lite lök, oliver, kryddor eller vad som helst, så blir det riktigt jäkla gott!! Plus att man får i sig näring, vilket ju är den egentliga anledningen till varför vi är skapt att äta. Men vi västerlänningar totalt ignorerar näring och istället har vi smak, njutning och berusning som huvudanledning till varför vi äter. Och sen klagar vi på att vi blir tjock, sjuk, får dålig hy/hår och mår dåligt psykiskt. (Och försöker lösa problemet med mediciner och kosmetikaprodukter)
Äter man istället en sallad så slipper man få i sig skadliga fetter som sedan kroppen försöker avverka via huden och håret vilket orsakar finnar, rynkor och fett slitet hår. Man slipper också må pyton och ha ångest när man ätit upp, och man vaknar upp dagen efter pigg, glad och välmående och har lika fin hy/hår som om man nyss hade duschat. Plus att man slipper irritationen/ångesten som man får av abstinensen från socker och kemiska tillsatser.
Eller så vill man IBLAND tänkte på något annat än bara kosten och skiter i om man får finnar och vräker i sig en chipspåse?
Jag är bara människa, och ibland vill jag ha chips.
Greetings.
Legacy Mwari.
Det har väl inget sagt något om, Näring, eller försöker du på dig att trolla? I sådana fall, gör om, gör rätt.
Homofiler i alla klubbar, förenen er.
Näring, var och en har ett eget ansvar, och egna referenser samt rätten att själv välja utan pekpinnar och nedlåtande kommentarer. Dessa uppskattas inte och ser illa ut. Uppläxningar gällande personliga val passar dig inte, du är alldeles för kunnig för det. ❤️
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag tror att man kan må bra psykiskt av att kunna unna sig någonting lite onyttigt och gott emellanåt. Man ska ju inte ersätta den nyttiga maten med chips, men att någon gång unna sig det tror jag inte är så farligt. Det låter snarare mer ohälsosamt tycker jag att man ska få ångest om man ätit onyttigt.
Jag mår utmärkt, äter inga mediciner, ha bra vikt, bra hy och hår och äter lite chips ibland. Jag tycker om att äta nyttigt, men jag är inte så stenhård mot mig själv att jag aldrig kan äta nånting onyttigt. Men var och en gör som dom vill. YOLO😉
Vi har ju diskuterat i andra trådar här om varför man är Vegan. Det måste finnas många som är det enbart av djurskyddsskäl och inte tänker mer på sin egen fysiska hälsa än vem som helst. Jag tycker att hälsan är viktig även om det inte är därför jag är Vegan. Men jag vill absolut kunna äta goda men onyttiga saker ibland också.
Visst är det onyttigt med chips - tror jag ingen förnekar - däremot är det veg och gott, så varför inte som tilltugg.
Allt som är kemiskt är inte farligt.
chips är ju gott! låt vara att det är onyttigt, hur mycket är inte det i dagens samhälle??
bra att estrella också lägger manken till. Käkar nästan bara OLW då de har fler veganska chips..
här finns en lista med några veganska (OBS listan är EJ ny! så lita ej blint på den) http://www.kopandafoods.com/2012/01/29/chips-i-veganska-smaker/
You haven't lived until you've found something worth dying for
Det står på innehållsförteckningen att dom kan innehålla spår av mjölk….
Ja, spår av mjölk. Rätt äcklande - undviker gärna detta - dock får en tänka att nästan allt har spår av något om inget annat sägs.
Tror det står " kan innehålla spår av mjölk" på alla Estrellas chips..
De måste skriva så eftersom mjölk finns i deras fabriker..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
å andra sidan säger väl de nya reglerna att om de har det som en ingredients men under typ 0.05% så kan de skriva "innehåller spår av".
annars är det ju så som #17 säger, det måste stå om de har mjölkprodukter i närheten eller samma kärl där det funnits mjölkprodukter etc
Angående" kan innehålla spår av"… betyder att de gör andra produkter i fabriken med de ingredienserna så "smutsen" från de produkten kan kontaminera de produkter som inte har det som ingrediens. En del veganer anser att det är veganskt och en del inte. Vi på vegan- fokus får vara tydligare i framtiden men om det är helt veganskt eller kan innehålla spår av. Det är ju jätteviktigt för de som är veganer av allergiskäl. Jag ska också redigera artiklarna som finns, så det blir tydligt.
Tack för påpekandet, alla! :) Det är tack vare er och era kommentarer sidan utvecklas till det bättre.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
"å andra sidan säger väl de nya reglerna att om de har det som en ingredients men under typ 0.05% så kan de skriva "innehåller spår av".
annars är det ju så som #17 säger, det måste stå om de har mjölkprodukter i närheten eller samma kärl där det funnits mjölkprodukter etc"
Det var väl det här de nya reglerna skärptes kring. Det är högre krav när det gäller märkningar som med "glutenfritt", "mjölkfritt", "laktosfritt" och "vegetariskt".
If Not You, Who? If Not Now, When?