Soyatoo Spraygrädde
Idag köpte jag Soyatoo Spraygrädde för första gången. Jag har spanat in den i flera veckor men priset har gjort att jag hållt mig undan. Den kostade nästan 50kr, men å andra sidan är allt dyrt här i Norge där jag bor just nu.
Den har stått på en "allergihylla" i matbutiken bland gluten/laktosfria produkter och nu hade de ställt in flera i mejeriavdelningen. Jag tänkte att det blir ju perfekt med färdig kall grädde till mina pannkakor och tog en från mejerihyllan.
Väl hemma kunde vi spraya ut ca 0.5dl av den totala 250ml-flaskan. Sen sa det stopp. Vi kände att det fanns mycket mer kvar i flaskan men det vägrade komma ut!
Det lilla vi fick ut var GALET GOTT (rekommenderas till alla som gillar sött😃) men nu undrar jag vad jag gjorde för fel?
Läste på internet att den egentligen ska stå i rumstemperatur- även när den är öppnad. Och min var ju kall…
Kan det ha varit därför vi fick ut så lite? Det var ingen propp i korken eller så.
Skakade du den?
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Ja jag gjorde det. Skakade den och höll den upp-och-ner när jag sprayade.
Ska man inte göra det?
Joo det ska man ^^
Då var min andra tanke tog du den från längst fram? det finns många som gillar att spraya ut gasen ur sådana flaskor, när dom fortfarande står på hyllorna ^^
Därav anledningen av att vi brukar ta från längst bak när vi köper soya grädde år min mjölkallergiska syster
Jag hade ingen tanke alls på att folk kan spraya ur gasen, så jag tog en av de som stod längst fram.
Jag hoppas verkligen att det var slut på gas. Det betyder att nästa gång (när jag tagit en som stått långt bak) så kanske jag får ut allt!
Tusen tack för dina svar.
Inga problem, bara en tanke men jag tror att det är Soyatoo vi använder på henne och då har vi tagit längst bak varje gång ^^ Aa förutom första dårå ^^
Den ska dessutom stå i rumstemperatur. Man känner annars när man skakar den att det blir som en klump. Antar att det stelnar när det kyls. : P . Använde den idag och upptäckte det problemet..