Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 7625 ggr
[[matvraket93]]
1

Färdigmat?? Hjälp!

Hej! Är en student med lite tid och ork till att laga mat. Brukar mest köpa färdigrätter som man bara värmer. Har en liten budget, brukar köpa färdigrätter som går på ca 25kr eller mindre/portion. 

Finns det några veganska alternativ?? Har inte sett några i frysdisken.

SNÄLLA GE MIG TIPS! =)

szirius
4

Oj, 25 /portion låter mkt tycker jag! Har du liten budget är det helt klart värt att ta dig tid nån timme på helgen och göra ett storkok av nån gryta med linser o bönor i  och göra matlådor av - billig, nyttig och god mat🙂

Kanske inte tipset du ville ha🤐😃

[[matvraket93]]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jaha, ok nej men 25kr per måltid går jag runt på!

Vill inte stå och göra storkok på helgerna, 😛

tycker inte om bönor/linsgrytor så mycket heller, har försökt att göra det själv men blev inget bra 😭

Hade tänkt mig något sånt här, men det ser dyrt ut..😕

KattersKlor
0

det finns färdiga wokmixer och rotfrusktmixer som man köper i påsar i frysdisken och sedan bara kör in i ugnen. de är billigare än 25 kr/portion är jag jättesäker på! Jag har också sett fryst quinoa sallad i vårat lilla netto så det finns säkert i andra butiker också. :)

[[matvraket93]]
0

#3 Tack! :) Jag ska till goodstore imorgon, såg att de hade massor med frysta "köttliknande" produkter, som inte inneåller soja :D

Har ni tips på några bra patasåser som är veganska?? Jag använder bara icas tomatåsliknande pastasås, den är helt vegansk! :)

Men skulle vara kul att ha lite variation, finns massor vegetariska/köttsåser men har inte hittat några veganska förutom tomatsåsen :( Det går ju så snabbt att göra också!! och billigt! :)

Näring
0

Köp linser/bönor på tetra, linfrön och fryst spenat till. Billigt och näringsmässigt komplett.

kelfwing
0

matvrakt 93: Här på veganifokus har vi en aritkel om vegansk färdigmat. De flesta saker som finns i den listan finns i vanliga mataffärer. 'Artikeln är under ständig uppdatering. Här hittar du den:http://vegan.ifokus.se/articles/521469f68e0e7427a0000543-for-nar-du-inte-orkar-laga-mat-vegansk-fardigmat

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.