Vegan iFokus

Vegan

Etiketterreceptefterrättförrättgodis
Läst 7060 ggr
E-l-vira
0

Pannacotta hjälp

Hej! Jag vill göra pannacotta nu till nyår men hittar bara recept som ska göras med gelésocker. Jag vill inte göra med det, har hört att det lätt blir misslyckat plus att jag redan har vegegel hemma som jag vill använda. Har blivit bjuden på stenhård pannacotta gjord på vegegel men aldrig gjort någon själv tidigare… Någon som har de rätta proportionerna som vill dela med sig? :) Hade blivit väldigt tacksam!

Medarbetare på klickerträning.ifokus

[TrevorS]
0

Det är superlätt, Dr. Oetker har recept med vegegel på sin egna hemsida. Det fungerar lika bra med havregrädde och sojagrädde, dock ej så bra med hemmagjord havregrädde.

Använder du vaniljsocker ska det röras ner efter kokning då det kan ge en bismak man inte vill ha.

RECEPTET

[TrevorS]
0

Finns även ett här, då bara byta ut grädden och mjölken mot vegetabiliskt som havregrädde och sojamjölk.

RECEPTET

E-l-vira
0

#1 Tack, jag såg det receptet men funderade lite över just det där med vaniljen, det står en påse vaniljarom -hur mycket är det liksom. men jag  tar väl som jag känner för då ;) måste det vara vispbar soja-eller havregrädde?

E-l-vira
0

Jag skulle vilja göra på kokosmjölk, älskar kokos!

[TrevorS]
0

Det räcker med helt vanlig soja eller havregrädde. Kokosmjölk är rätt mycket fett, vet inte riktigt hur det blir, men gillar du kokosmjölk så kanske du gillar den. Gjorde ett försök tidigare (finns en till tråd fast med cremé caramell), den tyckte jag smakade för mycket kokosmjölk, mådde illa och dåligt efter den, för mycket fett för min smak. Men se till att köpa en riktig kokosmjölk och inte en sådan med emulgeringsmedel och tillsatser och liknande då den kan vara svår att få bra konsistens på.

Tror 1 tsk vaniljsocker tror jag räcker.

E-l-vira
0

#5 okej, jag kanske kör på 50/50 eller nåt liknande. såg ett annat recept där de använt sig av kokosmjölk, annars hade jag inte vågat testa ^^ tack för svaren

Superfly
0

Vi har gjort på kokosmjölk, havregrädde, sojagrädde och risgrädde och inte upplevt någon skillnad i resultatets konsistens. Vi gör dock alltid med gelésocker då det känns smidigast.

E-l-vira
0

#7 Då vet jag att jg lungt kan prova med kokosmjölk ;)

Superfly
0

Pannacotta på kokosmjölk smaksatt med starkt kaffe var en hit ;)

Stinastygg
0

Men hallå…

i  hemmets journals recept står det en påse…Dr Oetkers recept står det en förpackning (4 påsar!)

????

[Trevor_S]
0

Stinastygg, kan vara så att de menar paket i hemmets journals recept eller så menar de en påse av dr oetkers. Är det samma recept?