Skapat hemsida, pre-alpha!
Hej!
Som Vegetarian & Vegan kan det vara svårt att veta vilket godis & andra svåra livsmedel som är okej att äta. Jag vet att det finns några listor på nätet om detta men tycker de är väldigt oanvändarvänliga. Därför har jag skapat utandjur.se, som är i pre-pre-pre-pre alpha stadiet. För två veckor sedan kunde jag ingen webbutveckling alls så är nöjd med utvecklingen hittills.
Hitills kan du sortera några godisar som är vegetariska samt sätta på veganfiltret.
Berätta gärna vad ni tycker om idén och andra synpunkter. :)
Axel Eriksson
p.s. la jag inlägget i rätt grupp?
edit: Utandjur.se var domänen
wow !! snyggt! vad flitig du varit dessa veckor. :)
Inlägg #10 och #11 i det här inlägget finns det två pdf-filer med lista där man kan gå igenom de som är helt veganska, de är uppdaterade länkar med senaste..
Candyking har varit noga med att skriva ut om de innehåller laktos och ägg, men laktosfi kan fortfarande innehålla mjölk och andra spårämnen. Men för säkerhetens skull titta igenom ingredienslistan.
EDIT: här är filerna så de finns i detta inlägg också.
Tycker mycket om idén :) Kanske hade varit bra att skriva vilket märke det är på godisarna?
Medarbetare på klickerträning.ifokus
Tack!
Trodde själv att namn på godisarna är onödigt då jag tycker bilderna är talande men några har poängterat bristen på namn & innehåll.
Hoppas kunna få fortsatt feedback om någon vecka då jag jobbat mer på hemisdan :)
Innehåller inte "fiskarna" bivax? ytbehandlingsmedel. De gjorde de för några år sedan iallafall (har en liknande sida jag gjorde 2010)
namn + innehåll saknar jag som så många andra ^^
You haven't lived until you've found something worth dying for
Märke och innehåll är nog rätt obligatoriskt. För en som inte äter godis är det svårt att bara se en godisbit och veta vilken det är, tycker alla ser likadana ut. 😉 Annars finns listan jag länkade till som redan är klar.
Jo, pastellfiskarna innehåller bivax.
Homofiler i alla klubbar, förenen er.
Bra initiativ! Dock tycker jag absolut man ska ha namn på godiset, samt innehållsförteckning när man klickar på bilden. Sen är jag nästan helt säker på att de där chokladgrejerna med vita pluppar på har bivax runt sig. Alla sorter jag har sett i Linköping har iallafall haft det, och jag har gått runt och gjort en hel lista med helveganskt godis i hela Linköping.
Och juste, på "info om ämnena" borde du skriva vad schellack är, inte alla som vet.
Hej hopp!
Hemsidan uppdaterad! 4 stycken info kolumner samt korrekt och fungerande filteringsfunktion + bilderna. Har inte hunnit ta med namnen än, alla godisar är inte med (om någon vill kan de få klicka sig in på min Source Code (CTRL + U) och scrolla ner till du kommer till bilderna, där har jag avmarkerat godisar jag är osäker på) :), samt en massa finjusteringar (hemsidan hoppar lite grann när man klickar på vissa funktioner) etc. + en massa annat t.ex. bättre texter. Har någon en standard text för de olika ämnena länka den gärna så kan jag lägga in den.
Ha en bra kväll!
Mycket bra sida!
Om namnen kommer med osv, kan man även få se se vad alla godisar innehåller? :)
Jättebra sida! Jag vet att det finns långa listor på godisar som är veganska, men jag tycker att det är mycket bättre om det finns bild på godisarna som på din sida :)
Som så många andra redan har sagt så tycker jag att namn på godiset och innehåll borde finnas på godisarna när man kanske har muspekaren över bilden :)
If Not You, Who? If Not Now, When?