Dokumentär om vegansk kost?
Någon som vet några bra dokumentärer som handlar om vegansk kost? Alltså inte djurhållningen utan bara vad vegansk kost kan göra för en :)
Forks Over Knifes är ett måste :) http://putlocker.bz/watch-forks-over-knives-online-free-putlocker-127301.html
#1: Åh, den har jag tyvärr redan sett :( Kanske borde ha skrivit vilka jag har sett :P
Jag har sett:
Forks Over Knifes
Food Inc
Vegucated
Simply Raw: Reversing Diabetes in 30 Days
Earthlings (dock klarade jag inte av att se hela)
Haha, det kanske är alla dokumentärer som finns :P
Vegan Gal
Vegucated
Food Matters
SuperSize Me
The Ethics of What We Eat
Ingredients
The Future Of Food
Hungry For a Chance
Fat, Sick and Nearly Dead
Got The Facts On Milk? (finns en ny från något år bakåt)
I'm Vegan (massor av smådokumentärer)
Open Door (The Vegan Society)
Breakthrough
Myth and Truths about Vegan
Making The Connection: Vegan
Veganism: The Silent Healer
Doing Without Meat
The Dark Side of Fast Food
PIG 05049 (hittar inte dokumentären, men finns en bok som är lätt att köpa, men om man söker lite noga ska man nog hitta den. Handlar om en gris som hamnade i allt från en pistolkula till silikonring i eluttag)
Här är några till jag kommer på rak arm, men har nog sett ett 50-tal filmer i ämnet. Finns hur mycket som helst. Även vanliga filmer, som exempel Soylent Green.
Hittade Pig 05049 en del, men ska finnas en cirka 45 minuter eller 60 minuter lång dokumentär.
#2: Ja, jag är även intresserad utav föreläsningar :) Har sett en del sånna med men det finns kanske en större chans att det finns mer där att se :)
#3: Oj, tackar! :D Någon av dem du skulle vilja rekommendera som du tycker är extra lärorik när det kommer till vegansk näringslära? :)
#3: (Efter att ha kollat igenom alla länkarna) det här kommer jag att titta på nu i några dagar framöver. Tack igen! :D
If Not You, Who? If Not Now, When?