Vegan i Borås?
Tjena veganer,
Nu äre så jag pluggar kurser vid högskolan i Borås (distans) - kommer par gånger under tiden framöver spendera enstaka dagar där - är intresserad av att finna vegan/vänliga fik/restauranger i denna vackra stad.
Vilken rekommenderar ni?
/Karpasz
Känner tyvärr inte till några veganska men många kan man fråga om de har mjölk och äggfria kakor det brukar många kafeer ha. =)
Jo, men måste va Vegan som möjligt, inga wild chances.
Nope, inga alls! :( Inte ens ett café som funkar. Dock har väl Högskolan vegetariskt i sin restaurang, dock stekt i samma pannor som kött osv.
Deras hälsokost (life) var rätt sjyssta dock!
Borde få någon resturang att bli bättre på sådan kost?
Vad roligt :) jag är vegterian och har bott i borås i cirka 6 år.
Vegansk vet jag inte riktigt, men Café orion har goda sallader, (kan även beställa en halv sallad)
Snack har borås bästa falafel.
Sedan finns ju citycafet, finns inte så mycket att äta men te och kaffe kostar 10 kronor och påtår ingår.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Ah, får kolla in tipsen du gav! :) Tack
:) Sen finns det ganska god falafel utanför Mc donalds i stan också, fast tror det bara är öppet när folk är ute efter fyllemat. Annars är den god och billig :P
Greetings.
Legacy Mwari.
Om ni hittar några ställen som har något veganskt lägg gärna till dem som tips i Borås.
OBS! Snack har bytt ägare och nu är falafen inte speciellt bra alls :( riktigt besvikelse
Greetings.
Legacy Mwari.
Ajdå låter inte så roligt.
#11 Long time no see terevor!
Nej det är inte alls nice :/
Greetings.
Legacy Mwari.
Sent svar, men jag tänkte skriva iallafall så de som kommer in här och letar efter svar (ex. via google, där jag hittade till denna tråden) får ett svar.
Bredvid Life-butiken i stan ligger ett café som heter Fruit and Friends, som är Raw Food/Vegan/Vegetarian baserat :)
Rekommenderas!
Scientia est potentia!
Intressant! Det har ju utökat lite i Borås sen jag startade tråden 2009… ska väl finnas en pizzeria med veganpizza?
Homofiler i alla klubbar, förenen er.
#14 Yes! Den vid karolikyrkan har en för 115 kr :P
Greetings.
Legacy Mwari.
115kr? Vad ingår på den då? :O
#16 har hört att det var något i stil med Frys strimlor, mozzarella och ruccula och kanske tomat? Lite över min prisklass alltså :P
Greetings.
Legacy Mwari.
Hmm… jag har inget emot att betala över 100 kronor för mat ute, absolut inte, dock så verkar det lite i överkant. Nåja, får väl se när det blir dags att dra till Borås igen varthän en går. Pizza är alltid gott efter lopp.