Veganskt smink!
Hej!
Jag har inte sökt så mycket men tycker att det verkar lite svårt för vissa att välja smink som är veganskt, så här kommer jag med lite tips 😃
Naturligtsnygg.se och Body Bazar är två bloggar som jag läser ofta och gillar väldigt mycket.
Jag själv var ute efter naturligt/ekologiskt smink som inte innehöll en massa kemikalier då jag fått allergiliknande reaktioner på mitt vanliga smink som jag köpt från KICKS (köpte/köper icke djurtestat men ingredienserna är ju inte alltid så naturliga).
Jag kikade på denna länk från Naturligtsnygg.se och jag tycker att hennes lista var riktigt bra. Jag kollade jättemycket på hemsidorna för att hitta eyeliner, kajal, mascara och läppstift.
Så idag gick jag på sminkjakt! Kom hem med…
- Dr. Hauschka
- Volume Mascara, 01 black
- Eyeliner, black
- Kajal Eyeliner, 05 (svart)
- Lipliner, 03 (rödrosig typ) - Nvey Eco
- Crimson Kiss, 376 (röd-lila-ish)
Testade alla produkter och är ganska nöjd förutom att eyelinern hade en lite svår applikator, den är så himla lång.. Samt att mina korta, asiatiska ögonfransar inte riktigt funkade så bra med mascaran då den inte är vattenfast/innehåller ett starkare vax för att hålla fransarna böjda.
Mina fransar är helt ok-böjda men det kunde varit bättre 🙂
Jag upplevde ett mycket bättre resultat med en mascara från Maybelline som jag prövade häromveckan men den är inte veganskt tyvärr (bl.a. så ägs de av L'Oréal som testar på djur).
Är du noga med att köpa veganskt smink?