Efterlysning: Tofutti Cuties
Hej på er!
När jag var 16 och blev Vegan (det är nu 16 å sedan) så brukade jag och mina vänner köpa vegansk glass i hälsokostbutiken där jag bodde. De tillverkades av Tofutti och hette "Cuties". Glassarna såg ut som miniversioner av GB Sandwich. Nu är jag inte Vegan längre sedan några år, men har blivit laktosintolerant och vill hellre välja veganska produkter än enbart laktosfria. Är det någon som vet om dessa glassar finns att få tag i numera? Här är en länk där man kan se hur glassen ser ut: http://www.tofutti.com/frozen-desserts/cuties/
Det står på sidan du länkade till att Kung Markatta är återförsäljare i Sverige. Så hör med dom🙂
Åh va goda dem ser ut, gillar ju sandwich :)
Tack för svar! Tyvärr så finns de inte på Kung Markattas produktsida för Tofutti. Tänkte om någon annan också importerar andra Tofutti-produkter. Annars får jag väl försöka bearbeta Kung Markatta 🙂
Åh, de ser underbara ut! Jag har mailat Kung Markatta och frågat om de kan börja sälja dessa. Hoppas på det bästa!
Jag är på semester i USA just nu och har givetvis köpt en förpackning Cuties, de var lika goda som jag mindes! Och bra jobbat Pauie!
If Not You, Who? If Not Now, When?