L'Oréal testar inte på djur?
Hej! Osäker på vilken grupp detta ska vara i men det handlar om parfym iallafall 😃
Kicks säljer en nylanserad parfym från Ralph Lauren som jag är totalt förälskad i, och jag googlade på den och hittade på PETAs hemsida att RL tillhör/ägs (har ingen aning egentligen) av L'Oréal, och vi alla vet ju i vilken stor utsträckning de testar på djur på. Sen hittade jag här, på L'Oréals hemsida, att de inte testar på djur sen 2013. Eller iallafall nåt som heter "The Group" och antar att det är deras "ledning"?
"These new strategies and the considerable research efforts behind them have paid off: in 1989, L’Oréal was able to end all testing of its products on animals, without making our products any less safe. Since March 2013, the Group has taken another decisive step: The Group no longer tests on animal, anywhere in the world, and does not delegate this task to others. An exception could be made if regulatory authorities required it for safety or regulatory purposes."
Hjälp!
Vad jag har förstått testar dom själva inte på djur, men dom säljer sina produkter till Kina och där testas dom på djur.
//Flöffo
Men hur är det med de där nya EU-reglerna? Att inga kosmetiska produkter som säljs i EU får testas på djur? Trodde den lagen skulle vara rätt strikt så de inte kan komma undan genom att sälja ut djurförsöken till andra länder osv, men den kanske fortfarande väntar på att träda i kraft/implementeras…
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#2 Tyvärr används många kemikalierna i andra produkter och testas då enligt kemikalielagstiftningen.
Forska utan djurförsök har mer info om det här.
Även om företaget inte testar kan produkterna ha testats tidigare eller testas av andra företag som levererar som företaget som köper upp ej kan kontrollera. Det är rätt krångligt, men i grund och botten testas allt. (dock betyder det inte att allt testas på djur, finns alternativ)
#0 Det troliga är nog tyvärr att några av ingredienserna i parfymen djurtestats enligt kemikalielagstiftningen. Det brukar ju vara väldigt mycket kemikalier i dessa parfymer. Har du även kollat upp att parfymen inte innehåller animalier?
Ambra, bävergäll, honung och sibet är några animalier som kan finnas i parfymer.
Jag mailade KICKS men de sa att de inte har ingredienslista på deras parfymer, men att jag/de kunde kontakta L'Oréal om det!
Jag skulle inte räkna L'Oréal Paris som ett icke-djurtestande företag och precis som #1 skrev så säljer de sina produkter i Kina.
Medarbetare på vegan ifokus.
Vore trevligt att se lite fakta om dem och djurtestningen i Kina.
If Not You, Who? If Not Now, When?