Lasse Hallström säger....
Vet inte riktigt vad han håller på med. LÄNK gå fram cirka 2 minuter i klippet.
Inte avokado? "om det inte är fullkorn kan jag inte äta det", "Den här egentligen är inte bra heller, (avokado) den är lite för fet", "det här utan olja".
Är lite väl extremt i mitt tycke. Dock dömer jag honom inte, mår han bra av det så ska han självklart fortsätta. 😃
Dock gillar jag forks over knives. Köpte filmen för att sponsra. Finns på netflix en extended version också.
Det finns föresten en tvåa till Forks over Knives som heter "The Engine 2". 😉
#5 Hade ingen aning om detta, den ska bli spännande att se!
Medarbetare på vegan ifokus.
Haha, i det där videoklippet så kände jag lite "nej!". Man vill ju inte avskräcka folk från att bli veganer och få dem att tro att man bara kan äta sallad utan något på och så säger han: "Det här kommer att vara en jävla lång kur" eller något, som att han inte tycker om att äta vegansk mat. Fast han skojade förhoppningsvis :P
Jaa, en icke-vegan som ser det klippet kan ju tro att det är så man äter när man är Vegan och det är ju verkligen missvisande.
Nu äter han en vegetabilisk kost för att nå optimal hälsa och livslängd så då gäller det väl att han är sträng mot sig själv.
Jag tror inte att Lasse är Vegan i den rätta bemärkelsen, utan det verkar som att han äter det enbart för hälsans skull.
Jag tycker det verkar som Hallström blivit hälsovegan, men tiden får utvisa hur medveten han blir om världen runt om. Men avokado "för fet" (!) som sagt…han måste ju skämta! Annars blir orolig för hans hälsa…
Tror han äter LF (Low Fat). Men lite extremt kan man ju tycka, när man dissar mat på det viset. Men visst man kan äta nyttigt och onyttigt som Vegan. Jag äter oftast mindre fett på grund av att min mage inte gillar fett och dessutom går jag lättare upp i vikt när jag äter mycket fett. Kolhydrater för min del är inga problem i form av rent socker eftersom jag avskyr söta saker. 😉
Såg precis "Forks over Knives 2:The Engine 2 Diet", måste erkänna att jag tycker den är lite extrem, som Earth Balance som är jättepopulär med sin kallpressade olja som används istället för smör sågar han, samma med ostalternativet Daiya. Dessutom sågar han massor av nötter på grund av att de har för mycket fett i sig. Kan förstå till en del, men så är det väl skillnad på fett och fett. Lite väl extremt enligt mig men det är då min syn då jag tycker det är bra att gå över via ett alternativ som blandkostare istället för att plocka bort, så ersätter man.
Men efter jag såg färdigt så kan jag förstå Lasse hur han tänker, men filmen som sagt skrämde mig lite och fick mig sucka ett par gånger ÄVEN!!!! fast han har rätt och ger bra information.
Tror det bara är Netflix men då måste man ha konto där, dock är det 3 månader gratis till början i för sig.
If Not You, Who? If Not Now, When?