Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 1440 ggr
[AnnaEriksson]
0

Fett hår

Hej! :)

Jag är jätteny här och bestämde mig för att bli Vegan för cirka 2 månader sedan (bästa beslutet! :) ) 

Dock har jag sedan en längre tid tillbaka köpt endast veganska hårvårdsprodukter. Mitt "problem" är att mitt hår blir fett efter en dag eller några timmar nuförtiden, eller så är det fett direkt efter jag tvättat det. Har testat Paul Mitchells, Urtekrams, flera av Faith in nature och nu senast en av Bentley Organics men alla ger mig samma fetthår. Försökt att leta efter en liknande tråd efter svar men hittade ingen, så provar med ett nytt. 

Är det någon som har något tips? Förr räckte det med att jag tvättade håret 2 gånger i veckan och det är så trist att behöva slänga i torrschampo (har för övrigt Lushs vilket jag tycker fungerar jättebra om någon inte testat det :) ) varje dag. 

Tack och tack!
Anna

veggie4every1
0

Om du inte har något emot att skicka efter från iherb så är denna schampokaka fantastisk🙂
Finns även i andra varianter.

Man behöver inte heller balsam med denna om man inte har slitet hår.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
0

Har du testat Lush produkter? Du kan säkert få hjälp med att hitta produkter som passar för dig om du pratar med dem och berättar om ditt problem med andra produkter.

[AnnaEriksson]
0

Tack snälla ni för svaren! Jag ska kolla in alla förslag 😃

[Yllhilda]
0

Håret kanske fettar till sig för att kompensera torrhet. Har du testat göra oljeinpackningar för att se om det hjälper? Eller kanske att håret behöver tvättas två gånger eftersom produkterna du nu använder är mildare. Eller tredje och sista; enligt no-poo kan man uppleva att håret blir fetare under ett par månader tills håret fattar att den inte behöver kompensera för uttorkning längre.