Vegan iFokus

Vegan

Etikett: ersättningsprodukter
Läst 2714 ggr
[Trevor_S]
1

Slopa ägg i vegetariska produkter

veggie4every1
2

Jag har skrivit under. Det vore ju lite kul att kunna köpa Quorn🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
3

Jo precis, så slipper man höra "jag köpte qourn så du kan äta det". 😃

veggie4every1
2

Haha😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grönsak
1

Har skrivit under! Vill ha quorn! Och saknar Hälsans Köks bullar som jag åt när jag var liten, så goda

grönsak
2

Känns så onödigt med ägg?

tlover
1

Jag har skrivit på, nu äter jag ju ägg (dvs är inte vegan) men jag vet ju att det är många som inte kan el vill äta ägg och jag blir ju själv irriterad då jag inte kan äta saker för att det innehåller mjölk, gluten, nötter osv

l'm back

Skogsraah
1

Yes, påskrivet!! Ett tips. Om du har flera mailadresser verkar det räknas som flera mail om man skickar iväg fler 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Paxxie
0

Har skrivit på! Är inte så förtjust i qourn egentligen, men det är alltid kul med mer veganska produkter! Såg också att de gjort en uppdatering om ett möte med Hälsans kök ang. just detta, kul!

[Trevor_S]
0

Man skriver under en gång med sitt namn, tänk på att om man skickar från flera olika och är samma person så räknas det som "spam". 😉

Hälsans kök har meddelat djurens rätt att de planerat in ett möte med dem. Ser fram mot att se vad som händer, därför skickas det inte fler meddelande till dem.😃

Jag känner flera vegetarianer som inte ens kan äta på grund av att de inte tål ägg, så man behöver inte se det från bara veganernas syn utan även för allergiker.

[Nelley]
0

Mm quorn, jo detta vill jag ha!

[LUV]
0

gillar själv inte quorn, men har såklart skrivit på ändå, ju fler veganska produkter desto bättre!

IngaTrnqvist
0

Har skrivit på! Härligt också att se att det  ger resultat, Quorn har skrivit att de hoppas kunna lansera ett sortiment med veganska produkter 2015. 
Jättekul, även om jag själv inte är så förtjust i  Quorn :)

[Trevor_S]
0

#12. Det var väl ändå i USA de talades om detta då flera av deras produkter redan är veganska där?

IngaTrnqvist
0

#13 Nej, nu har det även kommit ut att även svenska Quorn kommer släppa veganska produkter :) Under "innehåller quorn ägg?" : http://www.quorn.se/fragor-and-svar/ Även Pinto magasin har skrivit om det: http://www.pintomagasin.se/quorn-oppnar-upp-for-veganska-produkter?tab=nyheter

[Nelley]
0

#14 "och vi hoppas kunna lansera ett sortiment veganska Quorn-produkter under 2015." Nej de har inte kommit ut med de, och kan det inte vara så att den sidan bara är översatt eller något från ett annat språk? ;)

[Nelley]
0

Jaha du skrev hoppas i #12 ursäkta. (;

[Trevor_S]
0

Spännande står "senaste dagarna" också vid något tillfälle under frågor och svar. Vore i för sig underbart att få se. vet flera äggallergiker så det känns roligt att de får större utbud. Älskar Anamma så kommer köpa deras produkter också framöver. Men kommer ju få flera alternativ om de andra anpassar också.

grumpy19
0

Väldigt många av Quorns produkter som innehåller mjölk dock:

Quorns burgare, grillkorv, mini filéer med krispig panering samt nuggets innehåller alla mjölkprotein.
Middagskorven innehåller natriumkaseinat (från mjölk).
Gruyère Schnitzel innehåller mjölkproteiner och ostsås (14%).
Lasagnen: grädde, skummjölkspulver, ost, smör, ostpulver och cheddarost.

De som vi kommer kunna äta, om de tar bort äggvitan, är deras "vanliga" korv (ej grill), bitar, bullar, färs, filéer, pytt och strimlor.

Medarbetare på vegan ifokus.

[Trevor_S]
4

WOHO

Hej ,

Tack för ditt engagemang och att du hörde av dig om innehållet av äggvita i våra produkter!  

Att ta bort en ingrediens i en färdig rätt tar tid och kräver många undersökningar och tester. Detta har vi arbetat på under en lång tid och därför är vi extra glada att vi redan nästa år, kommer att kunna erbjuda dig som konsument, fler produkter utan äggvita ute i butikerna. 

Med vänlig hälsning

Karin Andersson

Hälsans Kök/Nestlé Konsumentkontakt

forum@se.nestle.com

Telefon: 020-29 93 00