Vegan iFokus

Vegan

Etikettoff-topic
Läst 8093 ggr
[VGN]
6

Söker vänner :)

Hejhej!

Jag är en 22 år gammal Vegan och undrar om det finns någon som är intresserad av att prata och eventuellt träffas irl någon gång i framtiden?

Förutom den veganska livsstilen, är jag även intresserad av psykologi och feminism och är aktiv i Djurens Rätt och Ung Vänster. Jag ser mig själv som en väldigt djup och social person som gillar att vara crazy.

Vid intresse får du gärna kontakta mig. Var inte rädd, du är mer än välkommen att höra av dig till mig 🙂Hoppas att vi hörs och ses.

Kärlek till alla! ❤️

decembercelsius
1

Vart bor du? 🙂

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

[VGN]
0

Jag bor i Eskilstuna 🙂

Endezeichen
0

Eskilstuna är nog en lång sträcka ifrån Värmland, men jag pratar gärna :).

[VGN]
0

Ja, det är nog det precis som du säger. Det är alltid något, hör av dig om du fortfarande vill prata :)

Craxgard
1

Du låter sjukt lik mig, vill bli medlem i Djurens rätt men var tydligen för ung, är 14, men jag är med i Ung vänster och är intresserad av feminism (såklart!) jag också.

UnserZukunft
0

E-tuna är långt ifrån Skåne, men snackar gärna.

Homofiler i alla klubbar, förenen er.

[VGN]
0

Precis som du säger, vi verkar vara lika med tanke på det du har skrivit. Håll ut, du blir snart tillräckligt gammal 🙂Väldigt kul att du känner ett sug åtminstone. Du säger att du är med i UV, i vilket distrikt?

elinhe
0

Jag skulle också tycka det vore kul att hitta vänner som är mer som en själv och som inte bara lyssnar utan också förstår hur det är att vara Vegan, osv. Är intresserad av miljö, feminism, kreativitet, musik, mm. Är 19 år och bor mellan Uppsala och Gävle :)

Fialialej
0

#5 man kan inte vara för ung för att vara medlem i DjurensRätt. Gå in på deras hemsida och se hur man gör.

"På natten är alla katter svarta"

neaverona
1

Jag skulle gärna samtala med dig VGN, det verkar som att vi har en del gemensamt 🙂 Jag är ny här så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att starta en konversation, men du får gärna kontakta mig.

JayMartinsson
0

Hej =)

Jag är också ny här och hittade den här tråden genom diverse sökningar på Google.
Det var liksom den här tråden som gjorde att jag blev medlem här bara precis nyss.
Jag är Vegan, medlem i ung vänster och vänsterpartiet, samt Svenska Abolitionistiska Veganer =)

Det skulle vara trevligt att lära känna lite nytt folk med liknande värderingar.

Det är bara att skriva om någon skulle tycka som jag.

veggie4every1
5

Varmt välkomna hit JayMartinsson och neaverona🙂

Trevlig tråd👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

eldvatn
2

Precis som några ovanför är jag helt ny här. Skulle också tycka det var roligt att prata veganism och en alternativ/eko livsstil. Själv bor jag i Julita (och är antagligen den enda veganen här) som inte är så långt från Eskilstuna, hade gärna konverserat och träffats, fler likatänkande behövs!

[LUV]
0

hade varit skönt att träffa lite människor med liknande värderingar, jag bor också i eskilstuna!

JayMartinsson
0

Jag bor dock i Motala - men jag är alltid sugen på att resa och träffa nya vänner. Så om någon vill ha en ny vän som brinner för djurrättsfrågor och som även jag söker nya vegan-vänner - ni får mer än gärna skriva till mig =)

Paxxie
3

Skulle också tycka det var kul med fler veganska vänner! Jag övergick från att vara Vegetarian för bara några månader sen, så jag är rätt ny på området. Skulle gärna bli mer aktiv inom t.ex Djurrättsalliansen men det känns läskigt att gå på något möte helt själv, haha.

Förutom veganism/djurrätt så är jag väldigt intresserad av datorspel, böcker (helst psykologiska thrillers eller fantasy), matlagning, m.m Jag är ganska öppensinnad och gillar att diskutera saker, även om de anses vara tabu. Jag tycker det är viktigt att veta varför man är för/emot något istället för att bara anse att "det har alltid varit så."

Bor för övrigt i Stockholm och är 20 år. :)

[Synnerlig]
1

Jag träffar också gärna nya människor som är veganer :)

Jag är 26 år, pluggar till vårdadministratör för tillfället och bor i Södertälje tillsammans med min sambo och vår två år gamla, frigående, dvärgvädurskanin Kuzco (som kejsaren Kuzco i "Kejsarens nya stil"). Förutom min passion för djur, djurrätt (är medlem i Djurens rätt) och veganism så är jag intresserad av att se på film (älskar att gå på bio), jag tycker om att vandra i naturen, dansa, sjunga och rita :)

De som vill får gärna skriva till mig! :D

mmillann
0

Oh, jag bor i västerås :) nybliven Vegan dock, men har du facebook kanske du vill chatta lite? Själv är jag oxå crazy haha 🤪 gillar djur och natur, engagerad i djurens rätt och greenpeace, 21 år- matilda heter jag ^^ vänstern gillar jag men är inte insatt i dom och feminism så mycket :)

[AnnaEriksson]
0

Jag träffar också gärna nya människor, är enda (nyblivna) veganen i min umgängeskrets så det vore kul att träffa liktänkande :)

Jag är 27, bor i Stockholm och jobbar på en liten resebyrå men kanske ska börja plugga till våren. Som sagt nybliven Vegan, inne på tredje månaden.  Är  intresserad av frågor inom Fair Trade och går en kurs genom röda korset bredvid jobbet. Gillar att vara ute i naturen, lär mig för tillfället att spela piano och fullkomligt älskar att laga mat och baka nu efter min övergång. Går mer än gärna på föreläsningar inom (bland annat) djurrätt, var på Melanie Joys i Stockholm och vore kul att inte gå ensam nästa gång :)