Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 5765 ggr
[Synnerlig]
0

Veganska polkagrisstänger

Jag är ute efter veganska polkagrisstänger. Jag vill ju ha sånna där klassiska krokar så att man kan hänga dem i julgranen :) Säg gärna till om ni vet vart jag kan få tag i dem :)

[LUV]
0

vet ej vart/om det finns! gör egna annars, om du hittar vegansk röd livsmedelsfärg borde det gå! :)

[Synnerlig]
0

#1: Nu kommer jag säkert låta jättekorkad men kan man göra egen polkagris? :) Jag minns att jag har sett konditorer göra polkagris men då hade de jättedegen som de hängde i krokar och drog och höll på, verkar svårt :P

[LUV]
0

länkar till det första receptet jag hittade när jag googlade http://www.recept.nu/johan_sorberg/godis/_/polkagrisar/
måste dock tillägga att jag aldrig provat själv då jag inte gillar polkagris så jag vet inte hur svårt det är :)

[Synnerlig]
0

#3: Tack :D

[Synnerlig]
0

Såg nu att man ska ha en marmorskiva och det har inte jag :P Jag köper nog hellre färdiga polkagrisstänger, om det finns! Jag kanske får börja kolla utanför Sverige.

[LUV]
0
veggie4every1
0

#5 Jag hittade den här butiken med veganska candy canes 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
1

#7 Hihi, samma candy canes😃Då kan ju Synnerlig välja köpställe då😃

Kanske är enklare att beställa från Amazon om dom skickar till Sverige..

Väckarklocka

[Synnerlig]
0

#6 #7 #8 Haha, tack :) Jag hittade dem också och så hittade jag ett annat märke som hette Spanglers som jag tror kanske är veganska men jag är inte helt säker. Har mailat dem. För om de är veganska så tror jag att det blir billigare att beställa dem :)

Men då tror jag att vi har kommit fram till att det inte verkar finnas veganska candy canes in Sweden och att man helt enkelt får beställa :)

[Synnerlig]
1

"candy canes in Sweden", bra svenska va? Haha 😃

veggie4every1
0

Haha, lite svengelska där😉😃

Väckarklocka

[Trevor_S]
0

Gjorde med grön färg en gång. De där som gjorde röd färg med rödbetor finns inte kvar på marknaden längre.