Vegan iFokus

Vegan

Etiketterhygienskönhet
Läst 2572 ggr
Paxxie
0

Tatuering

Jag har planerat att skaffa en tatuering och har nu äntligen hittat ett ställe som använder sig av veganska produkter, så det blir nog till att boka tid snart. :) Det är min första tatuering så jag är rätt nervös. Har redan ett motiv som jag är ganska säker på, men jag skulle gärna vilja "binda" det till veganism/djurrätt på något sätt, så jag undrar om någon här har någon ide om ett motiv/text som inspiration? Jag vill helst att det ska vara ganska diskret, för det känns lite osäkert att tatuera in något väldigt starkt budskap.

Also, har ni några tatueringar? :)

Rumblebee
2

Enda motivet jag kan komma på är en bevingad kanin. Kaniner är ju veganer och vingarna för att representera djurs rätt till frihet från förtryck eller hur jag ska kalla det. Kanske till och med att kaninen flyger bort från en kedja? Vad gäller texter så har kag hittat några korta citat, det är alltid bättre med en kortare text för har man för lång så måste man ofta skriva i mindre typsnitt vilket kan leda till att tatueringen till slut blir oläslig, eller att linjerna flyter ihop, speciellt om det är en liten och "krusidullig" text: A robin redbreast in a cage Puts all heaven in a rage…. ~William Blake (1757-1827), "Auguries of Innocence" Hurt no living thing: Ladybird, nor butterfly, Nor moth with dusty wing. ~Christina Georgina Rossetti (skulle passa bra på skuldran tror jag) May all that have life be delivered from suffering. -- Buddha When a man has pity on all living creatures then only is he noble. --Buddha (563? - 483? B.C.) The love for all living creatures is the most noble attribute of man. -- Charles Darwin

[LUV]
0

vilket ställe har du hittat? har också letat, men har bara hittat en som ligger i malmö och jag bor lite för långt bort..

Paxxie
0

#1 Vilka bra ideer! Kanin är faktiskt något som jag funderat lite på,  men hade inte tänkt på att de såklart är veganer! Det där med vingar eller kedja skulle också kunna bli väldigt coolt, ska tänka på det :) Annars som det ser ut just nu så vill jag ha en ganska surrealistisk uggla men det skulle ju gå att ändra det till kanin faktiskt (eller ha båda)

Citaten var också väldigt bra, särskilt det första! Jag gillar rimmet. Har inte bestämt ännu exakt vart jag ska ha den, men jag tänker skuldra eller utsidan på överarmen. Dessvärre så har jag ganska smala armar, så får inte plats med så mycket text där.

#2:  Hade också problemet att alla var så långt bort, men de jag hittat nu är Swahili Bobs i Stockholm. Vet inte om det är närmare för dig :)

[LUV]
0

tack! yes bara 50 min med tåg till stockholm! :)

veggie4every1
0

#0 Kul och fint med tatuering🙂

Har inga förslag tyvärr, jag skulle ha jättesvårt att bestämma mig om det var jag😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Nelley]
2

I see humans but no humanity. Den gillar jag;) men jag är ju typ misantrop så…

Paxxie
0

#4: Kul! Om du skulle skaffa en tatuering där innan jag gör det får du gärna visa/berätta hur det var :)

#5: Haha ja, det har jag också lite svårt för. Men jag har velat ha en tatuering i flera år nu så tänkte att det är dags att sluta vela! Det är därför jag vill ha något som inte är jättedramatiskt heller, så om jag skulle ändra mig i mina åsikter senare så skulle den inte bli jobbig. :)

#6: Jag gillar det också! Men det känns lite för dramatiskt att tatuera in för mig, tror jag.

veggie4every1
0

#7 Skulle vara så kul om du ville lägga in en bild här på hur tatueringen blev🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
0

Ta något du brinner för inte vad andra vill att du ska göra, man kan ångra sig om man gör något man själv inte riktigt vill göra.

Paxxie
0

#8: Absolut! Kan ta ett tag dock, måste ju bestämma mig först och sen vet jag inte hur lång tid det kommer ta att göra den :>

#9: Ja, såklart. Tänkte mest att man kan få lite ideer här, men sen kommer ju jag själv bestämma designen etc.