Vegan iFokus

Vegan

Etiketter: miljöklimat
LĂ€st 11801 ggr
veggie4every1
4

Vegan och julklappar/presenter

TĂ€nkte vi kunde tipsa varandra om veganska julklappar eller presenter🙂

Jag skulle vilja ha tips pÄ bra barnböcker som inte föresprÄkar djurutnyttjande.

Har hört att barnkammarböckerna Àr populÀra. NÄgon som vet hur innehÄllet ser ut?

Tips och ideer pÄ andra gÄvor bÄde till barn och vuxna?

Jag kan tipsa om att det finns goda veganska parfymer och tvĂ„lar pĂ„ iherb🙂

SajtvĂ€rd pĂ„ DjurrĂ€tt ifokus & Medarbetare pĂ„ Vegan ifokus      
VĂ€ckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
VĂ€ckarklocka

[LUV]
2

"eat like you care" av gary l francione (bok) 

smink frÄn beauty without cruelty (http://www.naturisimo.com/index.cfm?nme=Beauty%20Without%20Cruelty) finns pÄ andra webshops ocksÄ, det Àr inte sÄ bra sortiment pÄ naturisimo men det Àr gratis frakt!

hemmagjort veganskt godis/bakverk/hudvÄrd

veggie4every1
3

#1 "Eat like you care" Ă€r en förtrĂ€fflig bok. Den borde man köpa in i mĂ„nga exemplar och ge till alla man kĂ€nner😉

Tack för tips!👍

VĂ€ckarklocka

[LUV]
2

chickpea magazine (vegansk tidning) Ă€r vĂ€ldigt fin, den tror jag vem som helst (Ă€ven icke-veganer)  skulle tycka om att fĂ„! (finns att köpa pĂ„ papercutshop.se, men Ă€r mycket billigare och dessutom med gratis frakt hos beingcontent.com)

chickpeamagazine.com

tlover
3

Det roligaste Àr ju om man kan göra det sjÀlv

tex kanske sticka (det finns ju mer Àn ull och acryl att sticka i) nÄgot, att baka nÄgot (perfekt att visa att vegansk/vegetarisk mat inte Àr Àcklig), att göra nÄgot godis, att göra ett spakit med badbomber, krÀmer, skönhetsörtteer osv (kan antingen göras frÄn grunden eller köpas), göra en "bakverk pÄ burk" (man lÀgger alla torra ingredienser i en glasburk till en kaka el liknande, skriver ut resten av vad som behövs pÄ ett papper och hur man gör), pyssel (gÀrna av Ätervunna saker) etc etc.

l'm back

[Synnerlig]
8

I min familj skriver alla en önskelista pÄ vad de önskar sig och oftast Àr det vÀldigt specifikt. Och min familj Àr inte veganer. Hur gör/skulle ni göra i en sÄdan situation? Skiter ni i önskelistan om det inte finns nÄgot veganskt pÄ den och köper andra saker eller köper ni de oveganska sakerna ÀndÄ?

veggie4every1
4

#4 Bakverk pĂ„ burk gillas👍

#5 Ibland finns det ju veganska motsvarigheter, dÄ köper jag det. DÄ kan Àven personen ifrÄga fÄ upp ögonen för att det finns bra veganska grejer. Köper absolut inget med animalier.

Ingen som har tips pÄ barnböcker utan djurförtryck?

VĂ€ckarklocka

[Trevor_S]
3

Brukar ge bort varje Är pengar till vÀlgörenhet. :)

[LUV]
3

#5 skulle aldrig köpa nÄgot oveganskt!

Skogsraah
0

Jag har tĂ€nkt köpa lite julklappar pĂ„ iHerb! SĂ„ som du skriver TS sĂ„ finns det jĂ€ttegoda tvĂ„lar, parfymer, krĂ€mer och annat dĂ€r som garanterat uppskattas. Gav min mamma en handkrĂ€m och ett lipbalm dĂ€rifrĂ„n dĂ„ hon fyllde Ă„r för en mĂ„nad sedan och hon blev superglad🙂

SĂ„ng & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohĂ€lsa och feminism pĂ„ skogsraah.se

veggie4every1
1

#9 Jaa, de har ju sĂ„ fina grejer🙂Var ute i god tid bara, för runt jul kan det ta lĂ„ng tid med frakten.

VĂ€ckarklocka

veggie4every1
4

Iherb har slutat att skicka herban cowboy parfymerna med flyg frÄn USA. NÄgot de innehÄller tydligen. Synd
.

Det finns en hel del speciesistiska och/eller vĂ„ldsamma saker till barn tyvĂ€rr. Det gĂ€ller att se upp i leksaksdjungeln mĂ€rker jag😼 

Men jag kan tipsa om en fin nattlampa med Disney cars som har en projektor i taket. JĂ€ttesöt. Finns Ă€ven i andra motiv, men jag köpte cars🙂

VĂ€ckarklocka

[Nelley]
2

Den galna sexiga dieten
 hihi

grumpy19
5

Ska ocksĂ„ handla en massa julklappar pĂ„ iherb. :-) BĂ€sta sidan! 

Ska man köpa en present till en Vegan, och veganen inte har nÄgon, sÄ rekommenderar jag insektsfÄngaren Snappy! Den Àr vÀldigt anvÀndbar under vÄr, sommar och höst!

#11 Oj dÄ, det var riktigt synd. De fick ju ocksÄ in en del nya parfymer
 :-(

Medarbetare pÄ vegan ifokus.

veggie4every1
1

#12 Hihi, lĂ„ter intressant, mĂ„ste kollas😃

#13 Ja, visst Ă€r den. MĂ€rker dock en liten prisökning, antar att dollarn stigit nĂ„got, attans
😉

Men sĂ„ himla kul att snappy fortfarande finns att köpa! Jaa, det Ă€r nog bland det bĂ€sta man kan ge i julklapp👍

VĂ€ckarklocka

[VGN]
1

Förra julen plockade jag ihop en matkasse som bestod av bĂ„de veganska och ekologiska produkter 🙂 Det var inte bara basvaror utan Ă€ven vissa ersĂ€ttningsprodukter, vegansk choklad m.m. Jag köpte Ă€ven ett smycke med veganblomman 😃

[Synnerlig]
3

#15: Vad Àr "veganblomman" för nÄgot? :)

[VGN]
0

Jag vet inte om den heter sĂ„ utan jag kallar den för det 🙂Det Ă€r en symbol som visar att en vara eller produkt Ă€r veganskt. En blomma som sitter ihop med ett "V". Finns att bestĂ€lla pĂ„ VeganLife 🙂

veggie4every1
1

#15 Bra tips dĂ€r med matkassen. Tror det Ă€r ett par stycken som ska fĂ„ det av mig😉👍

Psst..vill man lyxa till det kan man ju lĂ€gga ned ett exemplar av "Eat Like You Care" i pĂ„sen ocksÄ .😇

VĂ€ckarklocka

[VGN]
0

Jag Ă€lskar god och nyttig mat och vill att andra ska fĂ„ uppleva det sĂ„ ofta som möjligt 😃Att lĂ€gga ned en bok om veganism , som du föreslĂ„r, Ă€r en bra idĂ© och det kĂ€nns som det kompleterar ganska bra. VĂ€ldigt bra om det Ă€r en "köttis" eller en omnivore. Bra startpaket för att bli Vegan, eller vad sĂ€ger du? 😂

veggie4every1
1

#19 Absolut🙂

Tycker faktiskt att vi kan nominera den veganska matkassen och medföljande bok till "Årets Julklapp"😃

VĂ€ckarklocka

neaverona
0

#13 Toppenbra förslag med insektsfĂ„ngaren, tack! đŸ™‚

grelse
0

Jag vill köpa den "veganblommanhalsbandet", men finner den ikke pÄ veganlife..Àr jag blind?

[VGN]
0

HĂ€r Ă€r en lĂ€nk: http://veganlife.se/product.html/halssmycke?category_id=52 🙂

veggie4every1
0

#21 Snappy Ă€r verkligen suverĂ€nt bra. Jag vet inte hur mĂ„nga smĂ„ krabater jag har fĂ„ngat och slĂ€ppt ut med denna. Jag har tvĂ„ snappy, en pĂ„ övervĂ„ningen och en pĂ„ nedervĂ„ningen sĂ„ att jag kan fĂ„nga insekterna snabbt för de Ă€r ju ganska flyktbenĂ€gna 🙂

VĂ€ckarklocka

[Synnerlig]
0

Vill man köpa ett halsband dÀr det stÄr "Vegan" i julklapp (eller till sig sjÀlv :P ) sÄ kan man ju gÄ in pÄ Mitt namnhalsband och istÀllet för ett namn sÄ kan man vÀlja att det ska stÄ "Vegan" :) http://www.mittnamnhalsband.se/?gclid=CNjWw5T8msICFaL2cgoddaAAVw

[LUV]
0

hĂ€r har ni var man hittar om man söker "vegan" pĂ„ etsy!  finns sĂ€kert nĂ„gon fin julklapp dĂ€r! :)
https://www.etsy.com/search?q=vegan&order=most_relevant&view_type=gallery&ship_to=SE

veggie4every1
0

#26 Oj, vad mycket fint🙂DĂ€r kan man sĂ€kert hitta en del!

#25 Ja, det Ă€r ju ocksĂ„ en bra ide👍

VĂ€ckarklocka

veggie4every1
3

MĂ„ste tipsa om den hĂ€r fina almanackan frĂ„n TAVS🙂

VĂ€ckarklocka