Nyårslöften 2015
Jag gör ibland små undantag när jag äter ute. Angående dressing och liknande. Men ska försöka skippa detta! 🙂 Svårt att bo i norrbotten och äta ute.
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Ja, jag har väl inget stort löfte i år vad jag kommer på ännu i alla fall. Men jag har tänkt att börja med en "frukterian-dag" i veckan när jag bara äter massor av frukter och råa grönsaker🙂Kan inte skada tänker jag….😃
Jag har lovat mig själv att börja träna på gym och börja dansa 😃Ska bli spännande att se hur det går att träna den här gången eftersom jag var köttis när jag tränade på gym för 3 år sedan.
#7: Haha, jag har tänkt samma sak om att jag ska bli vältränad en vacker dag och sen ska jag gå runt som en reklampelare för veganer och visa upp my new sexy bod ;)
Och jag vill börja dansa lindy hop! :D Jag har testat på det och den är både rolig att se på och rolig att utöva :)
#9 Jag har ju i och för sig lyckats få en kompis att bli Vegan och en på min praktikplats + hennes familj att fundera på det :)
#10 Underbart! En Vegan gör flera veganer, som ringar på vattnet 🙂
#Synnerlig & Veggie4every1
Ja, jag tycker det känns mer träffsäkert att kunna säga: Här har ni en vältränad Vegan 😃 Än att försöka rabbla alla kändisar även om det säkert funkar det med.
Det är så nice hur veganismen kan sprida sig. Precis som det redan är sagt så kan en person föra vidare det till andra och dessa kan i sin tur sprida det till lika många vardera, woho 😃
Jag hade en i min parallellklass som jag tror höll på med lindy hop och det såg jättekul ut! =) Finns det bra kurser i lindy hop där du bor? Ett nyårslöfte det kanske 😉?
#12 Ja, men det är verkligen hur roligt som helst! Jag har testat på många olika dansstilar och lindy hop är nog ändå den roligaste och det är även så glad musik :D Jag tror inte att det finns lindy hop-kurser här där jag bor, i alla fall inte sist jag kollade :/
Jag ska fördubbla min alkoholkonsumtion :-) det kanske låter knasigt, men jag tror på rönen som visar att det för medelålders kvinnor är mer hälsosamt med lite alkohol än inget alls. ( fördubbling från en mycket låg nivå, jag kanske bruker sätta i mig 4 öl och två flaskor vin på ett år). Och så ska jag bli månadsgivare till Läkare utan gränser och sätta in ca 10% av min lön varje månad.
* Minska ner drastiskt på min konsumtion av skräpmat. Helst vara så fri från raffinerade eller fettrika-sockerrika-fiberlösa-noll-närings-mat som möjligt och köra så mycket som möjligt på hela råvaror. * Komma i form till sommaren. * Lyckas med mina studier så att jag kommer in på naturvetenskapsprogrammet (har redan nu goda chanser att komma in men vill ha så högt som möjligt) * Hitta ett intresse och någonting stimulerande att göra om dagarna.
Jag skulle gärna vilja prestera bättre i mina studier men jag vill också sluta sätta så stor press på mig själv, vilket jag antar är lite motsägelsefullt haha.
If Not You, Who? If Not Now, When?