Fettrik vegankost?
Jag har över tiden kommit mer och mer in i Vegan kosten, har läst en massa om alternativa produkter man kan köpa, tyvärr så står det oftast "fettsnål" eller "lågt kalori innehåll" på grund av min dumma ämnesomsättning måste jag ha en väldigt fet kost för att behålla vikten, finns det en lista av något slag som tar upp alla fettrika produkter? Vanligtvis köper jag produkter med 2% fett eller mer, ju mer desto bättre för mig, tyvärr har jag inte sett sådana veganska alternativ.
Man kan definitivt äta en fettrik vegankost, nötter och frön är ju tex fettrika och veganska.
När min man arbetar i skogen (och förbränner sisådär 6500 kcal/dag) så brukar jag ofta göra fröbollar tex. Min man har även massor av fröer i sin frukostgröt.
l'm back
Nötter och frön som tlover skrev :) Annars kallpressade oljor… fast jag skulle nog inte rekommendera någon att hälla i sig en massa olja :P
tack #1 #2 😃jag som älskar nötter och frön!
#3 Jaa, det är bra mat det👍
Kokosolja är också något du kan tillföra i kosten om du vill, till stekning, bakning osv.
Jag använde det ett tag, men eftersom vikten gick för mycket uppåt så slutade jag. Jag är en sådan person som behöver lite färre kalorier istället😉
#4 Då är de ju kanon grej för mig som behöver de, tack för att du skrev.🙂
avokado, nötter. frön
If Not You, Who? If Not Now, When?