Vegan iFokus

Vegan

Etikett: vegankost
Läst 1478 ggr
[Synnerlig]
1

Recept på nyttig mat.

Ett nytt år och jag har lovat mig själv att jag ska äta nyttigare och fräschare mat.
Lite mindre halvfabrikat och mindre fett (oljor, matlagningsgrädde och smör). Mer rotfrukter, ris, frukt och grönt 🙂

Jag har ju lite recept på lite soppor och sallader och summer rolls men inte tillräckligt många recept för att kunna variera. Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta recept som passar mitt mål men samtidigt är goda och varierande. Skicka egna recept eller länkar till recept så skulle jag bli jätteglad! 🙂

Bjallstal
1

Jag gjorde en Egen variant av detta recept häromdagen. Blev hur gott som helst https://karlekpatallrik.wordpress.com/2012/08/10/belugalinsgryta-eller-vad-i-hela-friden-ar-belugalinser/

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Synnerlig]
0

Tack för receptet! 👍 Får se om jag hittar kokosmjölk med låg fetthalt då och inga andra tillsatser om det finns 🙂

Bjallstal
1

Jag gjorde utan kokosmjölk. Hade i ekologisk havremjölk istället och lade i extra linser och bönor. Blev som en chilli sin carne :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

tlover
0

#2 Du skulle kunna testa att ta mindre kokosmjölk och helt enkelt blanda ut det med vatten.

l'm back

[Synnerlig]
0

#4 Bra idé! Det kan jag prova 👍

veggie4every1
3

Vilket mumsigt recept🙂

Om man som jag klantar sig ofta med rivjärnet, så kan jag tipsa om att använda vitlökspressen till ingefäran. Lägg i små bitar i taget så funkar det kanon!

Mycket bra tråd Synnerlig👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
1

#6 Åh tack! Jag tycker att det är jättesvårt att riva ingefära på rivjärn av någon anledning. Ska absolut testa vitlökspressen till ingefäran 🙂

[Synnerlig]
1

Recept på raw food som ni tycker är gott tar jag också gärna emot 🙂

veggie4every1
1

Black eye bönsallad🙂

Tycker dock det är lite snålt med tomater i receptet, så jag kommer att lägga till minst en till😃

http://www.lakareforframtiden.se/recept/black-eye-bonsallad/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
0

#9 Tack! Den kommer jag absolut att göra. Kanske gör ikväll. Hittar jag inte färdiga black-eyed beans så kanske man kan ta någon annan böna :)