Vegan iFokus

Vegan

Etikettvegankost
Läst 1601 ggr
veggie4every1
1

Artificiell komjölk

Behöver verkligen mänskligheten artificiell komjölk?

http://www.sciencealert.com/news/20142910-26413.html

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

MsSofieG
3

Jag tycker nog att det är ganska bra ändå, desto mindre vi behöver utnyttja djur för att tillfredställa vissa människors "behov" besto bättre.

[Trevor_S]
1

Tycker de arbetar på rätt bra faktiskt, något som smakar precis som "the real thing", då laktosfria oftast är äckliga och för oss som inte tål mjölk kan det vara bra med andra alternativ än kokos, mandel, soja för att göra yoghurt på. 😉

Samma som de som gör veganska burgaren.

[Synnerlig]
2

Jag vet inte vad jag tycker då jag inte har några problem med havremjölken som jag dricker och saknar inte vanliga mjölksmaken :P

grumpy19
3

Och det är säkert att man inte blandar in kor i denna process? Man behöver inte ta celler från dem eller liknande? 
Tycker för övrigt att det är bortkastade pengar. Komjölk, artificiell eller "riktig", är precis lika onödigt, och vi borde ju försöka komma ifrån myten att komjölk är livsnödvändigt. Det här om något säger ju att vi behöver komjölk. 
Jag förstår inte heller hur någon på allvar kan tro att majoriteten skulle gå över till artificiell komjölk. Folk som inte är villiga att gå över till växtmjölk för att det är "onaturligt" eller whatever, kommer aldrig någonsin vilja gå över till artificiellt framställd komjölk.

Medarbetare på vegan ifokus.

[Synnerlig]
2

#4 Jag hoppas att de inte blandar in kor i processen! Jag kan tänka mig att de gör en artificiell "komjölk" mest för smakens skull, men då blir det ju en produkt som man endast bör konsumera i liten mängd om den nu innehåller alla dåliga bitar som komjölk gör.

[Trevor_S]
1

Den mjölken är helt vegwtabilisk de arbetar med

veggie4every1
0

#4 De tar dna från mjölkkor, så inblandade är de.

För övrigt så håller jag med dig i det du skriver.

Väckarklocka

[Synnerlig]
0

#7 Då säger jag nej tack

veggie4every1
0

#8 Jag också….

Väckarklocka

[Trevor_S]
0

Det har jag missat, nu gick jag på deras uttalande (klippet) där de försöker ta fram ett vegetabiliskt alternativ som smakar precis som vanlig komjölk. Missuppfattade nog vad de sa, så drar tillbaka att jag skrev vegetabilisk. 😮