Vegan iFokus

Vegan

Etikett: veganprat
Läst 2920 ggr
MarsvinsGrisarna
2

Solkräm och mat i Tenerifa?

Hej om två veckor åker jag till Teneriffa med min pojkvän. Jag brukar inte använda så mycket solkräm i svenska somrar men vill ändå ha med mig nått så jag inte bränner upp mig. Har ni nått tips vart jag kan få tag på djurvänlig solkräm? :) Bor i mini stad så har inte jätte mycket mer än hälsokost, apotek o mataffärer typ så antingen webbshop eller nått ;)

Och sen vad kan jag äta på Teneriffa? Är ganska nybliven Vegan sen i somras och är första resan utomlands som Vegan, lakto- ovo Vegetarian som jag varit innan har ju inte varit några störar problem. Men hur för klarar jag på bästa sätt vad jag inte äter. Ska tillägga att min engelska inte är den bästa. Så släng gärna hit förslag på förklaringar o ord som är bra att kunna.

veggie4every1
4

Definitionen av Vegan på spanska (skriv av och ta med så kan du lämna fram lappen om det behövs):

"El veganismo  es una alternativa ética y sana al consumo y dependencia de los productos -no adaptados a nuestras necesidades físicas y espirituales- como la carne, el pescado, los lácteos, los huevos, la miel, los productos derivados de los animales, y otros artículos de origen animal como el cuero y las pieles. Se puede afirmar que es el estilo de vida más sano y respetuoso con los animales y la Naturaleza. "

Ord som "vegana" och "veganismo" är användbara.

http://www.happycow.net/europe/spain/canary_islands/tenerife/

http://www.tripadvisor.co.uk/Restaurants-g187479-c40-Tenerife_Canary_Islands.html

http://www.veggieplaces.co.uk/vegetarian_restaurant_los_cristianos_es.html

Jag har en toppenbra solkräm från iherb

http://www.iherb.com/Elemental-Herbs-Sport-Sunscreen-SPF-33-3-fl-oz-89-ml/42594

Beställer du nu och tar fraktalternativet DHL Express international så hinner den komma fram i tid. Lite dyrare frakt med det alternativet tyvärr, men snabb leverans.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

MarsvinsGrisarna
0

Tack så mycket för svar :) Min dator har haft lite problem så även om jag sett svaret jag fick har jag inte kunnat skriva :)

Har ni några förslag på mat man alltid kan be dem göra? Typ sallad är det jag kommer på och typ pommes för det är väl samma som i Sverige?

MarsvinsGrisarna
0

Gjorde en lite guide med meningar på jaa svenska då, mest för min egna skull ;) O så spanska o engelska. Just nu Google översatt bara men ska försöka hitta någon som kan kontrollera det bara så de inte blir fel. Vad tror ni? Jag borde kunna få dem att förstå med detta va?

Svenska:

• Vegan

• Veganism

Jag är Vegan, och äter alltså inte något som kommer från djur. Inte kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg, honung eller några mjölk produkter.

Jag är Vegan så jag äter inte kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg, mjölkprodukter och animaliska produkter.

Spanska:

• Vegana

• Veganismo

Soy vegetariano, y no como algo que viene de animales. No carne, pescado , aves, mariscos , huevos, miel o cualquier producto lácteo .

Soy vegetariana así que yo no como carne, pescado, aves, mariscos , huevos , productos lácteos y productos de origen animal .

Engelska:

• Vegan

• Veganism

I am Vegan , and eat not something that comes from animals. Not meat, fish, poultry, seafood , eggs , honey or any dairy products.

I am a Vegan so i do not eat meat, fish, poultry, shellfish, eggs, milk products and animal by products.

veggie4every1
1

Jag tror du kommer långt med det, kan inte vara tydligare👍

Så finns det ju en hel del restauranger som serverar veganmat, så det blir nog inga problem. Så härligt det blir att åka ifrån vinterrusket🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[VGN]
0

Nu vet jag inte riktigt hur ni kommer bo, och om ni har möjlighet så föreslår jag att ni köper vissa råvaror så att ni kan laga egen mat. Alltid bra med en reservplan för det är nog inte så kul att åka på semester och behöva äta dåligt 😐Det kan vara bönsallader, matiga mackor, rawfood m.m 🙂Självklart hoppas jag att ni får god vegansk mat!

MarsvinsGrisarna
0

#4 Känns som jag borde komma ganska långt på det, är lite nervös eftersom min engelska inte är den bästa. Men min pojkvän kan ju bättre så han får väl va lite tolk haha ;) Jaa det ska bli himla skönt att komma bort från vinter rusket :D

#5 Vi kommer bo på hotell så kommer nog inte finnas någon direkt tillgång till kök osv.  Men vist nått lite lättare kan man ju göra :) Min pojke har ju inte övertygas av min veganism så han äter ju kött. Men såg på länken vego restauranger, finns det någon i närheten ska jag ta med honom dit :D